Popularne na rynku

Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.4 16V VTi 95KM (EP3/EP3C)

83307
Silnik 1.4 16V VTi 95KM (EP3/EP3C)

Silniki PSA VTi/PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik 1.4 VTi to konstrukcja która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było osiągnięciem jak najlżejszej konstrukcji co miało przełożyć się na niskie spalanie oraz dobre osiągi. Trzeba uważać na auta z silnikami z pierwszych lat produkcji, cierpiały na usterki napinacza łańcucha rozrządu co skutkowało poważnymi awariami. Dodatkowo trzeba kontrolować poziom oleju, niski poziom może spowodować awarię hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za dobrą dynamikę niski poziom spalania oraz bardzo cichą pracę, za minus trzeba przyjąć drogi serwis oraz kosztowne naprawy w razie awarii.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuh
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 30.000
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.1)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 3

Najbardziej awaryjna część

72%
6%
5%
2%
4%
3%
7%
Suma głosów: 95

Opinie użytkowników

27.08.2020 Peugeot 207
(7.0)
Opinia: Jeśli pilnuje się poziomu oleju i płynu chłodniczego, silnik będzie służył. Wymiana rozrządu co 150 tysięcy km to problem? Przecież w innych autach wymienia się co 70 tysięcy! Ja na swoim przejeździłem 170 tysięcy (fakt, około 20 tys. za długo, ale wytrzymał). Po wymianie jeździ
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika Rozsądne spalanie
Wady: Niektóre elementy (np. termostat) droższe niż do innych silników, trzeba pilnować poziomu oleju
  • Silnik: 1.4 VTi, 95 KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 197000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
22.06.2020 Citroen C3 II
(8.7)
Opinia: Mam C3 II z silnikiem 1,4 vti przebieg 160 000km serwisowany w ASO. Oleju nie bierze prawe w ogóle 0,5 l na 5000km jak każde inne auto. Jeździ niezawodnie wymieniłem tylko świece i jedna cewkę ale tak naprawdę bardizjd profilaktycznie. Szczerze to moim zdaniem najbardziej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Spalenia 7,5 Tanie części i serwis Mało awaryjny
Wady: Dość drogi jak jest w dobrym stanie
  • Silnik: 1,4 vti
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
26.03.2020 C3 picasso 1.4vti 95KM
(3.7)
Opinia: Mój ma 130tys z tego 50tys z gazem Jest po wymianie rozrządu koszt 1500zl. Dolewki oleju trzeba pilnować, ale wiem to dopiero teraz, że najlepiej dla napinacza aby oleju było na MAXA. Ostatnio zaczął szarpać na gazie, czekam na werdykt mechanika są trzy możliwości
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Kultura pracy.
Wady: Nadmierny ubytki oleju, skutkuje uszk. napinaczap Zuzycie paliwa Dynamika.
  • Silnik: 1.4 vti 95kM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
20.02.2020 Peugeot 207
(6.0)
Opinia: .... silnik jest dobry ale niestety jak jest nowy .... potem same problemy ... co tydzień dolewki oleju ... owszem cicha i dynamiczna praca ... ale, dziwny wkład filtra oleju i ciągłe wycieki przy kopułce; przy przebiegu 120 000 km, najpierw padła uszczelka pokrywy
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: dynamika
Wady: wycieki oleju przy osłonie filtra,
  • Silnik: 95 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 120 000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
18.12.2019 Peugeot 208
(10.0)
Opinia: Peugeot 208. Przebieg 75000km . Silnik bardzo dobry. Podczas eksploatacji należy zwracać uwagę na poziom oleju w silniku i wymieniać olej najlepiej co 10-15 tys km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo dynamiczny
Wady: Brak
  • Silnik: 1,4 vti
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 75000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam