Popularne na rynku

Silnik PSA 1.4 VTi 95KM-98KM EP3 / EP3C

113435
Silnik PSA 1.4 VTi 95KM-98KM EP3 / EP3C

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • BMW

Silnik PSA 1.4 16V VTi o mocy 95-98KM to konstrukcja która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było osiągnięciem jak najlżejszej konstrukcji co miało przełożyć się na niskie spalanie oraz dobre osiągi.


Trzeba uważać na auta z silnikami z pierwszych lat produkcji, cierpiały na usterki napinacza łańcucha rozrządu co skutkowało poważnymi awariami. Dodatkowo trzeba kontrolować poziom oleju, niski poziom może spowodować awarię hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za dobrą dynamikę niski poziom spalania oraz bardzo cichą pracę, za minus trzeba przyjąć drogi serwis oraz kosztowne naprawy w razie awarii.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • blok oraz głowica aluminiowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 30.000
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (6.6)
Trwałość 5.9/10
Utrzymanie 7.1/10
Dynamika 6.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 5

Najbardziej awaryjna część

72%
3%
13%
1%
8%
2%
2%
Suma głosów: 288

Opinie użytkowników

14.03.2023 Peugeot 207 Hetbeck
(8.7)
Opinia: Jak dbasz tak masz...częsta kontrola stanu oleju i płynów , dobrej jakości paliwo , Serbia i wymiana oleju co 12 - 15 tys km lub raz w roku...i wszystko hula jak nalezy
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny , niskie spalanie przy ekonomicznej jezdzie ....
Wady: W/g mnie brak
  • Silnik: 95KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 95000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
16.02.2022 DS 3
(9.3)
Opinia: Polecam
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny
Wady: Sonda
  • Silnik: 95
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 56.000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Polecam
11.02.2022 C3 picasso
(1.0)
Opinia: Do 160tys jest do wymiany wszystko: uszczelki, lambda i czujniki, sprzęgło i rozrząd nawet dużo wczesniej, olej spierdziela zewsząd nawet przy 70tys 0,5 to norma na 1000km ,ubytki plynu chłodniczego, wymiana chłodnicy klimatyzacji bankowa zespolone tarcze z łożyskami raczej tez minus zwieszenie ciągle cos stuka puka
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Cichy
Wady: Absolutny brak wad prócz wspomnianych w opinii
  • Silnik: Vti 1,4 95km
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 165000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
24.01.2022 Peugot 308 1.4
(4.0)
Opinia: Silnik zużywa dużo oleju już po przebiegu 80tys.km. Łańcuch rozrzadu do wymiany po stu tyś. Wycieki oleju.
  • 1.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 95
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 100000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
27.08.2020 Peugeot 207
(7.0)
Opinia: Jeśli pilnuje się poziomu oleju i płynu chłodniczego, silnik będzie służył. Wymiana rozrządu co 150 tysięcy km to problem? Przecież w innych autach wymienia się co 70 tysięcy! Ja na swoim przejeździłem 170 tysięcy (fakt, około 20 tys. za długo, ale wytrzymał). Po wymianie jeździ
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika Rozsądne spalanie
Wady: Niektóre elementy (np. termostat) droższe niż do innych silników, trzeba pilnować poziomu oleju
  • Silnik: 1.4 VTi, 95 KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 197000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam