Popularne na rynku

Silnik PSA 1.4i SOHC 73KM-75KM TU3 JP/A

45604
Silnik PSA 1.4i SOHC 73KM-75KM TU3 JP/A

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.4i 8V SOHC o mocy 73-75KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy A,B oraz C. Konstrukcja z lat 90-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się problemy z panewkami  przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu, problemy dotyczą uszczelki pod głowicą. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewek oraz sondy lambdy. Silnik ma słaba dynamikę oraz poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja silnika
  • dostępność części

Wady

  • awarie uszczelki pod głowicą
  • problem z panewkami
  • awarie alternatora
  • awarie sondy lambdy
  • słaba dynamika
  • spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.5)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 5.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 1

Najbardziej awaryjna część

39%
4%
4%
7%
4%
18%
25%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

29.11.2020 peugeot 306
(8.0)
Opinia: wymieniłem uszczelke pod głowicą ale moja wina poniwewaz jedziłem po miescie z przegrzewajacym sie silnikiem pęknęła rura z układu chłodzenia, nie pamietam abym cos przy nim robił, kupiony nowy w salonie,uwaga ... pasek rozrządu wymieniłem po raz pierwszy po 20 latach ,nie do zdarcia.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: trwałość tanie naprawy elastycznosc
Wady: dynamika
  • Silnik: 75 KM
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
24.05.2020 Peugeot 206
(7.0)
Opinia: Bardzo polecam. Koszty utrzymania niskie nawet jak na studencką kieszeń. Dynamika samochodu z tym silnikiem jest przeciętna, ale na wyższych obrotach bardzo chętnie się rozpędza. Bardzo ważną cechą dla mnie jest niewielki apetyt na benzynę, nawet przy dynamiczniejszej jeździe, chociaż zależy to od jakości zatankowanego
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - tanie części - niskie spalanie - zadowalająca dynamika - ładne brzmienie na wyższych obrotach
Wady: - psujące się pierdoły - zdarzające się problemy z chłodzeniem
  • Silnik: 75KM
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 123000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
03.01.2020 partner peugot
(2.3)
Opinia: nie trwały silnik przestarzały
  • 1.0/10
  • 4.0/10
  • 2.0/10
Zalety: tanie części
Wady: awaryjne kluczowe podzespoły słabe łożyskowanie wału wady fabryczne
  • Silnik: 55
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 210
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
03.01.2020 c3
(8.7)
Opinia: Autko salonowe, użytkowane przez żone, przy przebiegu ok.164tys padła uszczelka pod głowicą, koszt naprawy wraz z częściami wyniósł 1300zł, poźniej problem z sondą lambdą- koszt naprawy 300zł, po za tym nic się nie działo, 75km to trochę mało zwłaszcza w górzystych terenach, na zwykłych drogach
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 75km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 168000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
28.10.2019 Peugeot 309
(9.3)
Opinia: Niezniszczalny silnik , spalanie 7 , upalałem go zawzięcie w P 309 , troszkę oleju brał , ale jak na 75 koni zbierał się znakomicie.!
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: TU
  • Rocznik: 1993
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam