Silniki Peugeot 1.0 / 1.1 / 1.4 benzyna są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.4i 8V SOHC o mocy 73-75KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy A,B oraz C. Konstrukcja z lat 90-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się problemy z panewkami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu, problemy dotyczą uszczelki pod głowicą. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewek oraz sondy lambdy. Silnik ma słaba dynamikę oraz poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.
Opinia:
Mam już prawie 2 lata w Peugeot 207 sw z 2008 r. Mój egzemplarz jest blacharsko i mechanicznie zadbany. W takim stanie go kupiłem i robię stosunkowo niewielkie przebiegi (do 10 tys. rocznie). Silnik bajka - praktycznie brak problemów, trzeba jednak pamiętać o regularnej wymianie
oleju filtrów. Ja też regulowałem luzy zaworowe i oczywiście pasek rozrządu (wymiana). Dynamika słaba jak na dzisiejsze czasy, rekompensowana spokojem (nic się zaskakującego nie dzieje - zwykłe wymiany eksploatacyjne). Dość dużo pali - u mnie niecałe 8 litrów na 100 km (cykl mieszany). Ale przy niskich przebiegach nie opłaca mi się zakładać LPG (podobno dobrze współpracuje, może kiedyś spróbuję). ZDECYDOWANIE POLECAM. To mój 11 samochód używany który kupiłem w życiu - więc mam niewielkie porównanie.
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Zalety:
bezawaryjność
cicho (komfortowo) pracuje
Wady:
spalanie
dynamika
Silnik:
75
Rocznik:
2008
Przebieg:
140
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
29.11.2020peugeot 306
(8.0)
Opinia:
wymieniłem uszczelke pod głowicą ale moja wina poniwewaz jedziłem po miescie z przegrzewajacym sie silnikiem pęknęła rura z układu chłodzenia, nie pamietam abym cos przy nim robił, kupiony nowy w salonie,uwaga ... pasek rozrządu wymieniłem po raz pierwszy po 20 latach ,nie do zdarcia.
9.0/10
10.0/10
5.0/10
Zalety:
trwałość tanie naprawy elastycznosc
Wady:
dynamika
Silnik:
75 KM
Rocznik:
1998
Przebieg:
150000
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
24.05.2020Peugeot 206
(7.0)
Opinia:
Bardzo polecam. Koszty utrzymania niskie nawet jak na studencką kieszeń. Dynamika samochodu z tym silnikiem jest przeciętna, ale na wyższych obrotach bardzo chętnie się rozpędza. Bardzo ważną cechą dla mnie jest niewielki apetyt na benzynę, nawet przy dynamiczniejszej jeździe, chociaż zależy to od jakości zatankowanego
paliwa. Uszczelka pod głowicą zamieniła się w pył po 120.000km, ale mój egzemplarz nie jest dobrym przykładem, ponieważ długo stał.
8.0/10
7.0/10
6.0/10
Zalety:
- tanie części - niskie spalanie - zadowalająca dynamika - ładne brzmienie na wyższych obrotach
Wady:
- psujące się pierdoły - zdarzające się problemy z chłodzeniem
Opinia:
Autko salonowe, użytkowane przez żone, przy przebiegu ok.164tys padła uszczelka pod głowicą, koszt naprawy wraz z częściami wyniósł 1300zł, poźniej problem z sondą lambdą- koszt naprawy 300zł, po za tym nic się nie działo, 75km to trochę mało zwłaszcza w górzystych terenach, na zwykłych drogach
radzi sobie w miarę, spalanie przyzwoite, w trasie przy oszczednej jedzie ok.5l a w mieście jakieś ok.7l