Popularne na rynku

Silnik 1.0 12V VTi 68KM (1KR)

16639
Silnik 1.0 12V VTi 68KM (1KR)

Silniki PSA VTi/PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik 1.0 12V VTi o mocy 68KM stosowany od 2005.r do 2014.r przeznaczony do samochodów segmentu A Citroen oraz Peugeot. To nowoczesna trzy cylindrowa konstrukcja Toyoty z szeregiem nowych rozwiązań, które mają wpłynąć na dobrą kulturę pracy oraz niski poziom spalania.Największym atutem jednostki jest bardzo niski poziom spalania na poziomie 5L a na trasie bezproblemowo można zejść poniżej 4L. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium i jest najlżejsza na rynku w swojej klasie w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przypadłością jednostki jest słabej jakości łożysko oporowe sprzęgła, które potrafi ulec awarii już przy 80tys/km oraz awarie pompy cieczy chłodzącej. Poza tym silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobrą kulturę pracy, niski poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie pompy wody
  • awarie łożyska oporowego w sprzęgle
  • awarie alternatora

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuh
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (5.6)
Trwałość 5.3/10
Utrzymanie 6.3/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 2

Najbardziej awaryjna część

60%
0%
0%
0%
0%
0%
40%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

25.07.2019 Peugeot 108
(5.7)
Opinia: przy 80 tysiecy km lancuch rozrzadu do wymiany, Oleju nie pije, wymiana co ok 15 tys, mimo miejskiego charakteru jade nim tez sporo po autostradach, do 140 Km/h chociaz glosno daje rade. Niestety silnik ten jest bardzo awaryjny (wspomniane problemy z lancuchem rozrzadu
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: VTI 1.0
  • Rocznik / Przebieg: 2015/ 82 000 km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
15.09.2018 Wojtek
(1.7)
Opinia: Silnik jest beznadziejny, pracuje jak traktor, trzesie sie a spalanie przy jezdzie po autostradzie jest na tym samym poziomie co w golfie V 1.6MPI. Do tego dochodzi brak mocy i duza konsumpcja oleju przy wiekszych przebiegach.
  • 2.0/10
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: Peugeot 107/68km
  • Rocznik / Przebieg: 2008/200tys
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Odradzam
04.08.2017 Marcin
(9.3)
Opinia: Bardzo fajny silniczek idealny do miasta sprawdza się w 100%,zbiera sie ładnie na światłach jest elastyczny.Spala bardzo mało średnio 5-6 l a na trasie przy spokojnej jeździe 4L.Zero problemów tylko leje i jeżdżę .Polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Citroen C3/68KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014r/67tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam