Popularne na rynku

Silnik 1.4i 16V 88/90KM (ET3 J4)

29541
Kategoria: Silniki PSA TU/XU
Silnik 1.4i 16V 88/90KM (ET3 J4)

Silniki PSA TU/XU są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik 1.4 16V o mocy 88 lub 90KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy A,B oraz C. Jednostka jest rozwinięciem wcześniejszej jednostki 1.4 8V z wcześniejszych lat produkcji. W obecnej wersji zastosowano szesnastozaworową głowicę oraz zmienne fazy rozrządu. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, niski poziom spalania oraz bardzo cichą pracę.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • pobór oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 2.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (6.9)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 5.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

59%
8%
8%
3%
14%
0%
8%
Suma głosów: 37

Opinie użytkowników

13.10.2021 c4 b6
(4.0)
Opinia: Awaria uszczelki pod głowicą przy przebiegu 90tys. i 160 tys. Obydwie dotyczyły wycieku oleju z kanału olejowego w okolicach rozrządu. Za pierwszym razem doszło też do zerwania paska rozrządu i sporych kosztów. Według mechanika jest to częsta awaria tych silników.
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Cicha praca.
Wady: awarie uszczelki pod głowicą
  • Silnik: 88/90KM (ET3 J4)
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 168000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
24.03.2021 Citroen C4 I
(6.0)
Opinia: Slinik długowieczny ale dla mojego auta (Citroen C4 I)wydaje się za słaby, szczególnie jeśli chodzi o przyspieszanie od zera. Przegląd okresowy co 30 tys km to oczywiście pomyłka konstruktorów. Żeby uniknąć problemów dystans ten trzeba skrócić o połowę. A przy wymianie paska rozrządu koniecznie pamiętać
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: ET3J4
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
23.11.2019 peugeot 307 break lift.
(8.3)
Opinia: silnik dynamiczny,od samego dołu,średnie spalanie to 6,7l a w lecie na klimie, około 7,0l autostrada130km/godz.spalanie około 8 litrów
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: ekonomiczny jak na masę auta,307 kombi
Wady: uszczelka pod głowicą przebieg 177tyś
  • Silnik: kfu 1,416v
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 200tyś
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
26.02.2019 Peugeot 307SW Kombi
(7.0)
Opinia: Silnik nie do końca spełnił moje oczekiwania,miałem go w Peugeocie 307 wersja kombi od nowości,niestety przy przebiegu 170.tys padła uszczelka pod głowicą i mały remoncik który mnie kosztował prawie 3000 zł.Po za tym mankamentem nie miałem problemów,silnik jak na swoją moc nawet dynamiczny ale co
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1.4 88KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004r/197.tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
26.10.2016 Damian
(9.3)
Opinia: Silnik niezniszczalny,prosty w obsłudze bezawaryjny idelany do miasta i na trasy.Jestem pod wrażeniem bezawaryjności.Co do jego pracy jest na dobrym poziomie,zbiera sie fajnie i mało pali .
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: C4/88KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006r 190tys
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam