Popularne na rynku

Silnik PSA 1.4i DOHC 88KM-90KM ET3 J4

35629
Silnik PSA 1.4i DOHC 88KM-90KM ET3 J4

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.4 16V ET3 o mocy 88 lub 90KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy A,B oraz C. Jednostka jest rozwinięciem odmiany 1.4 8V z wcześniejszych lat produkcji. W obecnej wersji zastosowano szesnasto-zaworową głowicę oraz zmienne fazy rozrządu. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, niski poziom spalania oraz bardzo cichą pracę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • pobór oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 2.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.6)
Trwałość 6.8/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 5.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

63%
6%
8%
2%
10%
2%
8%
Suma głosów: 49

Opinie użytkowników

26.10.2022 Citroen C4 I
(5.0)
Opinia: Problemy z uszczelką pod głowicą, co kilka lat rozszczelnia się kanał olejowy. Wartą ją wymienić przy wymianie rozrządu. Wystąpiło też uszkodzenie gumy wewnątrz koła wałka rozrządu (na wydechu). Na szczęście naprawy nie są kosztowne.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Dobrze znosi gaz. Przy spokojnej jeździe mało pali.
Wady: Cieknący kanał olejowy uszczelki pod głowicą. Silnik trochę za słaby do tego auta. Przy jeździe na autostradzie przy 140 km/h pali 9-10 litrów.
  • Silnik: 66 kW KFU
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 228000
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
13.10.2021 c4 b6
(4.0)
Opinia: Awaria uszczelki pod głowicą przy przebiegu 90tys. i 160 tys. Obydwie dotyczyły wycieku oleju z kanału olejowego w okolicach rozrządu. Za pierwszym razem doszło też do zerwania paska rozrządu i sporych kosztów. Według mechanika jest to częsta awaria tych silników.
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Cicha praca.
Wady: awarie uszczelki pod głowicą
  • Silnik: 88/90KM (ET3 J4)
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 168000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
24.03.2021 Citroen C4 I
(6.0)
Opinia: Slinik długowieczny ale dla mojego auta (Citroen C4 I)wydaje się za słaby, szczególnie jeśli chodzi o przyspieszanie od zera. Przegląd okresowy co 30 tys km to oczywiście pomyłka konstruktorów. Żeby uniknąć problemów dystans ten trzeba skrócić o połowę. A przy wymianie paska rozrządu koniecznie pamiętać
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: ET3J4
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
23.11.2019 peugeot 307 break lift.
(8.3)
Opinia: silnik dynamiczny,od samego dołu,średnie spalanie to 6,7l a w lecie na klimie, około 7,0l autostrada130km/godz.spalanie około 8 litrów
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: ekonomiczny jak na masę auta,307 kombi
Wady: uszczelka pod głowicą przebieg 177tyś
  • Silnik: kfu 1,416v
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 200tyś
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
26.02.2019 Peugeot 307SW Kombi
(7.0)
Opinia: Silnik nie do końca spełnił moje oczekiwania,miałem go w Peugeocie 307 wersja kombi od nowości,niestety przy przebiegu 170.tys padła uszczelka pod głowicą i mały remoncik który mnie kosztował prawie 3000 zł.Po za tym mankamentem nie miałem problemów,silnik jak na swoją moc nawet dynamiczny ale co
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1.4 88KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004r/197.tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam