Silnik PSA 1.4i 16V DOHC 88KM-90KM ET3 J4

49907
Silnik PSA 1.4i 16V DOHC 88KM-90KM ET3 J4

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.4 16V ET3 o mocy 88 lub 90KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy A,B oraz C. Jednostka jest rozwinięciem odmiany 1.4 8V z wcześniejszych lat produkcji. W obecnej wersji zastosowano szesnasto-zaworową głowicę oraz zmienne fazy rozrządu. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, niski poziom spalania oraz bardzo cichą pracę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • pobór oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 2.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (6.8)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 5.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część


Warning: A non-numeric value encountered in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motobenzyna.pl/wp-content/themes/wankom/single-engine.php on line 624

Warning: A non-numeric value encountered in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motobenzyna.pl/wp-content/themes/wankom/single-engine.php on line 627
65%
0%
8%
5%
11%
3%
9%
Suma głosów: 66

Opinie użytkowników

05.04.2023 207
(7.7)
Opinia: Mały zwinny, jako drugi w rodzinie na krótkie dojazdy lub zakupy, 88 KM dynamiką nie powala ale powyżej 4tys obr. można tym pojechać. przeb. 140 tys jedyna awaria do tej pory to termostat, wymiana łatwa i przyjemna koszt 90zł (org) są i za 30zeta. Wszystko
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Cicha praca, bezawaryjność (140k) spalanie 6.5-7.5 łatwa obsługa, dobry dostęp do filtrów, żarówek, aku etc.
Wady: Brak.
  • Silnik: 88KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
15.02.2023 Peugeot 207
(7.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik do auta klasy "B". Do większych aut (auta segmentu "C") trochę za słaby (szczególnie w dzisiejszych czasach : rok 2020+), co potwierdzają liczne wpisy na forach internetowych i moje osobiste doświadczenia też (jeżdziłem Peugeotem 207 (segment "B") i Citroenem C4 (segment "C").
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Bardzo dobry dla lżejszych aut (segment "B"), długowieczny przy regularnym serwisowaniu.
Wady: Słaby dla większych aut (segment "C"), przy eksploatacji zalecanej przez producenta po ok 100 tys km problemy z ciśnieniem oleju przy wolnych obrotach.
  • Silnik: KFU
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 225000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
26.10.2022 Citroen C4 I
(5.0)
Opinia: Problemy z uszczelką pod głowicą, co kilka lat rozszczelnia się kanał olejowy. Wartą ją wymienić przy wymianie rozrządu. Wystąpiło też uszkodzenie gumy wewnątrz koła wałka rozrządu (na wydechu). Na szczęście naprawy nie są kosztowne.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Dobrze znosi gaz. Przy spokojnej jeździe mało pali.
Wady: Cieknący kanał olejowy uszczelki pod głowicą. Silnik trochę za słaby do tego auta. Przy jeździe na autostradzie przy 140 km/h pali 9-10 litrów.
  • Silnik: 66 kW KFU
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 228000
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
13.10.2021 c4 b6
(4.0)
Opinia: Awaria uszczelki pod głowicą przy przebiegu 90tys. i 160 tys. Obydwie dotyczyły wycieku oleju z kanału olejowego w okolicach rozrządu. Za pierwszym razem doszło też do zerwania paska rozrządu i sporych kosztów. Według mechanika jest to częsta awaria tych silników.
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Cicha praca.
Wady: awarie uszczelki pod głowicą
  • Silnik: 88/90KM (ET3 J4)
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 168000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
24.03.2021 Citroen C4 I
(6.0)
Opinia: Slinik długowieczny ale dla mojego auta (Citroen C4 I)wydaje się za słaby, szczególnie jeśli chodzi o przyspieszanie od zera. Przegląd okresowy co 30 tys km to oczywiście pomyłka konstruktorów. Żeby uniknąć problemów dystans ten trzeba skrócić o połowę. A przy wymianie paska rozrządu koniecznie pamiętać
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: ET3J4
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię