Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.4 16V ET3 o mocy 88 lub 90KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy A,B oraz C. Jednostka jest rozwinięciem odmiany 1.4 8V z wcześniejszych lat produkcji. W obecnej wersji zastosowano szesnasto-zaworową głowicę oraz zmienne fazy rozrządu. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, niski poziom spalania oraz bardzo cichą pracę.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała jednostka
dobra dynamika
niski poziom spalania
Wady
pobór oleju
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 90.000 km
Ilość oleju silnikowego:
2.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
Przegląd serwisowy co 30.000
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Problemy z uszczelką pod głowicą, co kilka lat rozszczelnia się kanał olejowy. Wartą ją wymienić przy wymianie rozrządu. Wystąpiło też uszkodzenie gumy wewnątrz koła wałka rozrządu (na wydechu). Na szczęście naprawy nie są kosztowne.
6.0/10
6.0/10
3.0/10
Zalety:
Dobrze znosi gaz. Przy spokojnej jeździe mało pali.
Wady:
Cieknący kanał olejowy uszczelki pod głowicą. Silnik trochę za słaby do tego auta. Przy jeździe na autostradzie przy 140 km/h pali 9-10 litrów.
Silnik:
66 kW KFU
Rocznik:
2005
Przebieg:
228000
Spalanie:
8.6 l/100km
Polecam
13.10.2021c4 b6
(4.0)
Opinia:
Awaria uszczelki pod głowicą przy przebiegu 90tys. i 160 tys. Obydwie dotyczyły wycieku oleju z kanału olejowego w okolicach rozrządu. Za pierwszym razem doszło też do zerwania paska rozrządu i sporych kosztów. Według mechanika jest to częsta awaria tych silników.
4.0/10
4.0/10
4.0/10
Zalety:
Cicha praca.
Wady:
awarie uszczelki pod głowicą
Silnik:
88/90KM (ET3 J4)
Rocznik:
2006
Przebieg:
168000
Spalanie:
8.5 l/100km
Odradzam
24.03.2021Citroen C4 I
(6.0)
Opinia:
Slinik długowieczny ale dla mojego auta (Citroen C4 I)wydaje się za słaby, szczególnie jeśli chodzi o przyspieszanie od zera. Przegląd okresowy co 30 tys km to oczywiście pomyłka konstruktorów. Żeby uniknąć problemów dystans ten trzeba skrócić o połowę. A przy wymianie paska rozrządu koniecznie pamiętać
o wymianie KZFR. Inaczej silnik szybko stanie się mułowaty na niskich i średnich obrotach.
8.0/10
6.0/10
4.0/10
Silnik:
ET3J4
Rocznik:
2005
Przebieg:
140000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
23.11.2019peugeot 307 break lift.
(8.3)
Opinia:
silnik dynamiczny,od samego dołu,średnie
spalanie to 6,7l a w lecie na klimie, około 7,0l
autostrada130km/godz.spalanie około 8 litrów
8.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
ekonomiczny jak na masę auta,307 kombi
Wady:
uszczelka pod głowicą przebieg 177tyś
Silnik:
kfu 1,416v
Rocznik:
2005
Przebieg:
200tyś
Spalanie:
6.7 l/100km
Polecam
26.02.2019Peugeot 307SW Kombi
(7.0)
Opinia:
Silnik nie do końca spełnił moje oczekiwania,miałem go w Peugeocie 307 wersja kombi od nowości,niestety przy przebiegu 170.tys padła uszczelka pod głowicą i mały remoncik który mnie kosztował prawie 3000 zł.Po za tym mankamentem nie miałem problemów,silnik jak na swoją moc nawet dynamiczny ale co
najważniejsze mało palący bo w granicach 7L .Jednak na trasy nie zbyt polecam po wyżej 110KM/h pali jak smok i jest głośno,poprostu to idealny silnik do miasta i na trasy między miasteczkami.Oceniam go na 4+ jakby nie ten defekt to 5.