Peugeot

Silnik Peugeot 1.2 12V VTi 82KM EB2

62633
Kategoria: Silniki Peugeot VTi
Silnik Peugeot 1.2 12V VTi 82KM EB2

Silniki Peugeot VTi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • MINI

Silnik Peugeot 1.2 12V VTi o mocy 82KM z rodziny EB PureTech ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy, wolnossący, bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L.


Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzy-cylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest bardzo elastyczny. Wadą silnika a w zasadzie jego osprzętu jest problematyczny pasek rozrządu, który złuszcza się i doprowadza do poważnej awarii jednostki. Pasek pływa w kąpieli olejowej w której to dochodzi do  jego rozpuszczenia-złuszczenie, konsekwencją jest zatkanie układu smarowania co doprowadza do zatarcia silnika. Gdyby nie ta poważna wada konstrukcyjna można by śmiało polecić jednostkę – jest dynamiczna, oszczędna, z wysoką kultura pracy. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.

Popularne silniki tego producenta


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie paska rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (7.9)
Trwałość 7.6/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 3

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

11.08.2024 Peugeot 208
(4.0)
Opinia: Jak można zamieszczać w opisie silnika informacje, że sam silnik i osprzęt nie sprawia problemów, jeżeli o samym silniku mówi się aż tyle niedobrego. Przecież w krajach Europy Zachodniej trwają pozwy zbiorowe w związku z częstymi awariami tego silnika, które dotyczą problemów z nietrwałym paskiem
  • 5.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
Zalety: spalanie w mieście
Wady: silnik
  • Silnik: 1.2 82KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 62500
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Odradzam
24.05.2024 Citroen C3 II Facelifting
(7.7)
Opinia: Wolnossący do spokojnej jazdy jest OK. Odnośnie pechowego rozrządu to u mnie po 10 latach i 80tys. kilometrów nic się nie działo. Pomimo tego i tak dla świętego spokoju zrobiłem no paskach Contitecha. Silnik nie lubi być zaniedbany i olej dostaje co zmianę co rok.
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Daje rade z dołu, Niskie spalanie
Wady: Warkot R3, Kultura pracy R3, Skomplikowany niepotrzebnie serwis, Przypadki wad materiałowych w rozrządzie
  • Silnik: 1.2 82KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 85000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
30.09.2022 Peugeot 208
(9.3)
Opinia: olecam silniczek jak najbardziej.W małym miejskim autku jak peugeot 208 dynamika jest zadowalająca, a ekonomia na prawdę cieszy .Moliwość instalacji LPG chodzi mi po głowie gdyż to by znaczyło że mimo kryzysu jeździł bym jak za dawnych czasów..za grosze :) Puki co auto nie sprawia
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: fajna charakterystyka i moment obrotowy, dobra dynamika, dobre wyważenie jak na 3 cylindry, bardzo oszczędny i bezawaryjny
Wady: 220 tym nie polecisz..ale po co i gdzie? :)
  • Silnik: 82KM EB2
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 102000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
15.05.2021 peugeot 2008
(9.3)
Opinia: Bardzo ekonomiczny samochód, zużycie paliwa między 4,8 ( miasto ) a 6,2 l/100km, brak kosztów związanych z turbiną, wyjątkowo przyjazny kierowcy - ergonomia, średnica koła kierownicy. Zdecydowanie polecam zwłaszcza do użytkowania w mieście.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: kultura pracy.bardzo cichy,
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 66000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
02.04.2020 Citroen C3 II fl
(7.3)
Opinia: C3 2014 z 1.2 82KM. Przy przebiegu 25k zamontowałem LPG oczywiście sekwencja. Silnik działa bez zarzutu. Raz był problem z nierówną praca i przełączaniem na benzynę, ale to przez zanieczyszczony gaz. Po zakupie wymieniłem świece i cewki (Denso 180 zł/szt.). Spalanie 7,5 LPG przy dość
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Spalanie Dobrze działa z LPG Dość cichy
Wady: Klang 3 cylindrów a Raczej do miasta Drogi osprzęt.
  • Silnik: 1.2 82KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 35000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam