Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Rover 2.5 V6 24V 150KM-177KM 25K4F to kolejna odmiana z rodziny KV6 która znajdziemy w szeregu modeli Rover jak również pod maską Kia Carnivale oraz Land Rover Freelander.
Jednostka całkowicie opracowana przez inżynierów z Rover Group a od 2004 roku produkowana na licencji Kia przez co można ją spotkać w kilku modelach tej marki.Konstrukcja jak na tamte czasy technologicznie bardzo zaawansowana co stawia ją czele nowoczesnych silników.Trzeba nadmienić że był on najlżejszym oraz najkrótszym silnikiem V6 w swojej klasie.
Pierwsze silniki z lat produkcji 1996-1998 ze względu na na ich ręczne wykończenie miały problem z uszczelką pod głowicą (zbyt niski poziom dociśnięcia elemntu uszczelki) Wraz z prowadzeniem modelu Rover 75 silnik musiał zostać przeprojektowany aby zmieścił się pod maską modelu i ta operacja spowodowała weliminowanie problemu uszczelki pod głowicą.Jednostka może poszczycić się bardzo dobrymy osiągami wysoką lulturą pracy o świetną dynamiką.Po stronie minusów trzeba zapisać problematyczny serwis,koszty części oraz wysoki poziom spalania.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Pierwsze odmiany silnika miał problemy z uszczelką pod głowicą !!! Po modernizacji w 1988 roku usterka został wyeliminowana.
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |