Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Rover 4.0 V8 16V 185KM 42D silnik wszedł do produkcji w roku 1995 i zasilał modele Land Rover Discavery oraz Ranger Rover II.Jednostka powstała na bazie mniejszej odmiany 3.9 w której wprowadzono szereg modyfikacji.Zmiany obejmowały układ dolotowy oraz wydechowy,kolejny zmaina dotyczyła orzebrowania bloku oraz zmainy tłoków.Te oraz inne zmainy miały wpłynąć na wyższą kulturę pracy oraz lepsze osiągi.W roku 2003 silnik przestłą być produkowany, natomiast miał jeszcze zastosowanie do 2004 roku w modelu Land Rover Discavery.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |