Silnik Renault 1.4 8V MPI 75KM K7J

6161
Opublikowane 14 maja 2022 r.
Silnik Renault 1.4 8V MPI 75KM K7J

Silniki Renault 1.4 / 1.6 benzyna są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.4 MPI 75KM K7J znajdziemy pod maską  samochodów marki Renault oraz Dacia. Konstrukcja silnika prosta a zarazem bardzo trwałą nie stwarzająca użytkownikowi większych problemów. Silnik był produkowany od 1995.r do 2010 r  i był oparty na konstrukcjach z lat 80-tych.Jednostka żeliwna z aluminiową głowicą i pojedynczym wałkiem rozrządu napędzanym paskiem.


Silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy przez co jego praca jest dosyć głośna, ponadto wymagana jest regulacja zaworów co 20-30 tys/km która jest dosyć kosztowna i uciążliwa.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG. Po za tym silnik odwdzięcza się praktycznie zerową awaryjnością i dosyć przyzwoitym poziomem spalania .


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • drobne awarie elektryki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: Elf Excellium 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

21%
7%
7%
7%
21%
14%
21%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

22.11.2025 LOGAN I (LS_) 1.4 K7J710
(9.0)
Opinia: Bardzo trwaly silnik. Po przejechaniu 240 tys km jest jak nowy. Jedyna wada to brak posmarowania śruby kola walka rozrządu kleje anaerobowym, w wyniku czego śruba się poluzowala i ścięło klin na ww. kole i doszlo do kolizji. Silnik dawal dziwne dźwięki luźnego koła przez
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dobrze znosi LPG - zawory jak nowe.
Wady: brak posmarowania śruby kola walka rozrządu kleje anaerobowym
  • Silnik: 75km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam