Popularne na rynku

Silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt

128323
Silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.4 TCe H4Jt o mocy 131KM z turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się bardzo dobrze, jest dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje wokół średnio 7l/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów.Użytkownicy aut z tym silnikiem  sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu.


Kolejną przypadłością są awarie uszczelki pod głowicą co skutkuj przedostawaniem się płynu chłodniczego do silnika co może spowodować pękaniem cylindrów. Problem ten dotyczy odmian z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszych jakości uszczelek. Warto zwracać uwagę na poziom płynu chłodniczego aby uniknąć poważnych konsekwencji. Poza tą dosyć poważną przypadłością silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • ubytki płynu chłodniczego
  • awarie uszczelki pod głowićą
  • pękające cylindry

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000

Uszczelka pod głowicą

Awarie uszczelki pod głowicą tyczy się odmian silnika z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszej jakości uszczelek.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 57) (9.0)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 49 8

Najbardziej awaryjna część

57%
1%
3%
1%
5%
1%
32%
Suma głosów: 748

Opinie użytkowników

28.11.2023 Megane 3 HB 1,4
(10.0)
Opinia: 260tkm i nadal działa, nic nie robiłem, jedynie padła lambda.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny
Wady: nie
  • Silnik: 1,4 turbo 1397cm
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 260
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
13.07.2023 Megane Coupe 1,4tce
(10.0)
Opinia: Jak dotąd bezproblemowy silnik, jeżdżę już 3lata, a 2 z gazem i naprwdę fajnie to jedzie, spalanie średnio 9 litrów LPG, a nogę mam ciężką i chyba się zdecyduję na podniesienie mocy na 160KM.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny, cichy, jeździ dobrze na gazie
Wady: brak
  • Silnik: 130KM 1,4tce
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 175
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
20.04.2023 MEGANE 3
(10.0)
Opinia: Ja kupując Megane z 1,4tec z 2010 roku z przebiegiem 192tś wiedziałam co zrobić, wymieniłem rozrząd, bo łańcuch był już luźny i prowadnice wytarte, sprawdziłem luzy zaworowe. Po pół roku od zakupu założyłem LPG i śmigam dziennie średnio po 160km i teraz mam przebieg 238tś.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: jestem zadowolony, dobrze przyśpiesza i dobrze śmiga z LPG, średnie spalanie wychodzi mi 8/9 LPG
  • Silnik: 1,4tec 130
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 238
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
19.04.2023 Megane 3 Monaco GP TCE130
(9.7)
Opinia: Pracuję w autoryzowanym serwisie Renault i w 2017r. kupiłem mojej żonie Megane Coupe Monaco GP 14TCE, odkupiłem ją od klientki, która kupowała w naszym salonie nowe auto. Przed zakupem nasi mechanicy sprawdzali to auto, pytałem ich o ewentualne problemy z tym modelem i silnikiem, odpowiedzieli,
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niezła dynamika, cicha praca, jak dotąd bezawaryjne
Wady: potrafi wypić 10 litrów, ale frajda kosztuje :)
  • Silnik: 1,4TCE 130KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 188
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
06.04.2023 Grand Scenic lll
(4.7)
Opinia: Niestety wada tego silnika jest nie tyle wadliwa uszczelka pod głowicą co sama budowa cylindrów . Tuleje mają bardzo cienkie ścianki i gdy dostaje się do nich płyń chłodniczy pękają lub robią się w nich ubytki. Same ścianki cylindrów zwłaszcza na łączeniach są również cienkie
  • 3.0/10
  • 4.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Kultura pracy
Wady: Uszczelka pod głowicą, nietrwałe tuleje cylindrów jak i same cylindry
  • Silnik: 1.4 tce 130km
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 204.000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię