Silnik Renault 1.4 TCe H4Jt o mocy 131KM z turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się bardzo dobrze, jest dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje wokół średnio 7 l/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Użytkownicy aut z tym silnikiem sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu.
Kolejną przypadłością są awarie uszczelki pod głowicą co skutkuj przedostawaniem się płynu chłodniczego do silnika co może spowodować pękaniem cylindrów. Problem ten dotyczy odmian z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszych jakości uszczelek. Warto zwracać uwagę na poziom płynu chłodniczego, aby uniknąć poważnych konsekwencji. Poza tą dosyć poważną przypadłością silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Uszczelka pod głowicą
Awarie uszczelki pod głowicą tyczy się odmian silnika z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszej jakości uszczelek.
Średnia (głosów: 63) | (8.9) |
Trwałość | 8.7/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 9.5/10 |