Renault

Silnik 1.4 16V TCe130KM H4Jt

96468
Kategoria: Silniki Renault
Silnik 1.4 16V TCe130KM H4Jt

Silniki Renault są stosowane w samochodach marki

Silnik 1.4 TCe o pojemności 130KM z Turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje średnio około 7L/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Musimy jednak  liczyć się z kosztowną regulacja zaworów, które nie są hydrauliczne i trzeba je ustawiać ręcznie, również użytkownicy sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu .Dodatkowo użytkownicy sygnalizują problemy z uszczelką pod głowicą co skutkuj przedostawaniem się płynu chłodniczego do silnika co może spowodować pękaniem cylindrów. Problem ten dotyczy odmian z pierwszych lat produkcji ,po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszych jakości uszczelek. Warto zwracać uwagę na poziom płynu chłodniczego aby uniknąć poważnych konsekwencji. Po za tą dosyć poważną przypadłością silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • ubytki płynu chłodniczego
  • awarie uszczelki pod głowićą
  • pękające cylindry
  • regulacja zaworów przy LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000

Jak już ktoś się zdecyduje na montaż instalacji LPG to tylko dobrej firmy i musi się liczyć z kosztowną regulacją zaworów po 60 tys/km

Uszczelka Pod Głowicą

Awarie uszczelki pod głowicą tyczy się odmian silnika z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszej jakości uszczelek.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 45) (9.0)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 39 6

Najbardziej awaryjna część

27%
1%
5%
1%
2%
4%
59%
Suma głosów: 237

Opinie użytkowników

03.05.2022 Renault Megane 3 "ph1"
(9.0)
Opinia: Silnik dynamiczny, cichy i nie stwarzający problemów. Ważne aby w zimne dni przed jazdą dać mu popracować ok. 1 minuty, po trasie nie gasić od razu aby ostygło turbo pomimo zastosowania specjalnej pompki która chłodzi turbo po zgaszeniu silnika podając płyn chłodniczy, zmieniać świece na
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: -Świetna kultura pracy -Świetna dynamika -Spalanie na dobrym poziomie -Dosyć nowa konstrukcja -Tanie i łatwo dostępne części OE jak i OEM
Wady: -Bzdury producenta o wymianie oleju co 30k km, zmieniamy co 8-10k km!
  • Silnik: 131
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 142800
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
04.04.2022 Scenic III 14tce
(10.0)
Opinia: Sceptykom małych doładowanych pojemności polecam przejechać się autem z tym silnikiem, bo też takim sceptykiem byłem, ja przesiadłem się ze Scenika II 1,6 16V z lpg i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. 1,4T jest niesamowicie cichy i bardzo żwawo przyśpiesza, ciągnie dobrze od samego dołu, gdzie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niezła dynamika, cicha praca, rozrząd łańcuchowy, jeździ dobrze z lpg, daje sobie radę z przyczepą kempingową
  • Silnik: 131KM Scenic III 14tce wersja limited
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 190
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
13.03.2022 Gran d Scenic
(7.3)
Opinia: Żre paliwo jak smok, Jest bardzo cichy, o specyficznej barwie pracy.
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik bardzo, bardzo cichy i mega dynamiczny. Super w trasę.
Wady: Spalanie!!!
  • Silnik: 1.4 tce
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 11.5 l/100km
Polecam
22.02.2022 Megane 3 1.4 tce 130km
(10.0)
Opinia: To jest mój drugi wpis, pierwszy napisałem w 2018roku, niedawno auto dałem mojemu synowi, silnik nadal pracuje poprawnie i bezawaryjnie. Poza regularną wymianą oleju i filtrów przy przebiegu 218Tys. została wykonana wymiana łańcucha rozrządu i prowadnic. Silnik nadal pracuje bardzo cicho i fajnie mruczy przy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, elastyczność, niezawodność, cicha praca
Wady: nie zarejestrowałem wad
  • Silnik: 1,4 tce 130KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 284500
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
13.02.2022 Megane 3
(10.0)
Opinia: Zgadzam się z poprzednikiem bardzo fajny silnik, cichy i dynamiczny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo dobra dynamika
Wady: nie mam zastrzeżeń
  • Silnik: 14tce
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 171
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam