Silniki Renault są stosowane w samochodach marki
Silnik 1.4 TCe o pojemności 130KM z Turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje średnio około 7L/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Musimy jednak liczyć się z kosztowną regulacja zaworów, które nie są hydrauliczne i trzeba je ustawiać ręcznie, również użytkownicy sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu .Dodatkowo użytkownicy sygnalizują problemy z uszczelką pod głowicą co skutkuj przedostawaniem się płynu chłodniczego do silnika co może spowodować pękaniem cylindrów. Problem ten dotyczy odmian z pierwszych lat produkcji ,po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszych jakości uszczelek. Warto zwracać uwagę na poziom płynu chłodniczego aby uniknąć poważnych konsekwencji. Po za tą dosyć poważną przypadłością silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Jak już ktoś się zdecyduje na montaż instalacji LPG to tylko dobrej firmy i musi się liczyć z kosztowną regulacją zaworów po 60 tys/km
Uszczelka Pod Głowicą
Awarie uszczelki pod głowicą tyczy się odmian silnika z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszej jakości uszczelek.
Średnia (głosów: 45) | (9.0) |
Trwałość | 8.8/10 |
Utrzymanie | 8.4/10 |
Dynamika | 9.6/10 |