 Alfa Romeo
				Alfa Romeo
			
			
				 BMW Seria M
				BMW Seria M
			
			
				 BMW Seria N
				BMW Seria N
			
			
				 BMW Twin Power
				BMW Twin Power
			
			
				 Chevrolet / Daewoo
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				 Chrysler
				Chrysler
			
			
				 Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				 Fiat 1.3/1.4/1.6
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				 Fiat 1.8/2.0/2.4
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				 Ford Zetec
				Ford Zetec
			
			
				 Ford Duratec
				Ford Duratec
			
			
				 Ford EcoBoost/Ti-VCT
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				 i-DSI/i-VTEC
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				 VTEC/Non-VTEC
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				 Hyundai / Kia
				Hyundai / Kia
			
			
				 Jaguar / Land Rover
				Jaguar / Land Rover
			
			
				 MZR Serii Z/L
				MZR Serii Z/L
			
			
				 Serii B/F/K
				Serii B/F/K
			
			
				 SkyActiv-G/X
				SkyActiv-G/X
			
			
				 R3/R4/R6
				R3/R4/R6
			
			
				 V6/V8/V12
				V6/V8/V12
			
			
				 Mitsubishi
				Mitsubishi
			
			
				 Nissan
				Nissan
			
			
				 Opel
				Opel
			
			
				 PSA EW/ES
				PSA EW/ES
			
			
				 PSA TU/XU
				PSA TU/XU
			
			
				 PSA VTi/PureTech
				PSA VTi/PureTech
			
			
				 Renault
				Renault
			
			
				 Suzuki
				Suzuki
			
			
				 Toyota
				Toyota
			
			
				 FSI
				FSI
			
			
				 MPI
				MPI
			
			
				 TSI
				TSI
			
			
				 Volvo
				Volvo
			
		Silnik Opel 1.6i SOHC 75KM X16SZR był stosowany w latach 1995-2000 w modelach Opel Astra G oraz Vectra B. Silnik jest następcą  słabszej odmiany 71KM X16SZ. Konstrukcja oparta na poprzedniku C16NZ, w której wprowadzono szereg zmian zwłaszcza w elektronice, która pozwoliła na uzyskanie normy Euro2. Jednym z głównych nowinek jest wprowadzenie zaworu EGR do recyrkulacji spalin.
 Konstrukcja silnika uchodzi za bardzo trwałą nie sprawiającą użytkownikowi większych problemów. Do mankamentów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu takie jak świece, kable zabrudzenia przepustnicy czy problem z sonądą lambda. Nie jest to duży problem ponieważ części są w przystępnych cenach a serwis bezproblemowy .Atutem tej odmiany jest dobra współpraca z LPG która zdecydowanie obniża koszty użytkowania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: jednopunktowy
| Średnia (głosów: 4) | (7.8) | 
| Trwałość | 9.0/10 | 
| Utrzymanie | 9.0/10 | 
| Dynamika | 5.3/10 |