Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 4.0 V8 TFSI z rodziny EA824 o mocy 420 lub 435KM zadebiutował w 2012 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu Audi S7 oraz A8. Nowoczesna konstrukcja z podwójnym doładowaniem BiTurbo. Jednostka sprzężona jest z 8-biegową skrzynią Tiptronic i rozpędza się do setki w niespełna 4,5 sekundy a prędkość jaką osiąga to 250km/h. Producent deklaruje spalanie w mieście w granicach 13l a na trasie około 10l/100km przy prędkości do 140km/h.
Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dopracowana pod każdym względem. Musimy pamiętać że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne. Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG ,jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona, w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
BiTurbo
Kody silnika: CEUA/CEUC/CTGA
| Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |