Silnik Renault 1.6 16V SCe o mocy 115KM ma zastosowanie od 2013 roku w samochodach Dacia Duster, Renault Megane IV oraz Fluence. Jednostka wolnossąca z wielopunktowym wtryskiem, rozrządem opartym na łańcuchu, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Jest to konstrukcja Nissana z rodziny HR często mylona z silnikiem Renaulta 1.6 K4M. Jednostka bardzo udana, mało awaryjna o bardzo dobrych osiągach, wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania.
Auta z tym silnikiem średnio spalają w granicach 7-8 litrów jednak przy wyższych prędkościach potrafią spalić ponad 10l, jednym z powodów wysokiego spalania w trasie jest 5 biegowa skrzynia. Trzeba nadmienić iż silnik nie nie najlepiej współpracuje z instalacją LPG, ponieważ nie ma regulowanych hydraulicznie zaworów i trzeba zastosować lubryfikację. Poza tym nic złego nie można powiedzieć o tej jednostce, jest trwała, mało awaryjna o przyzwoitych parametrach, zdecydowanie zalecana do jazdy na krótszych odcinkach aniżeli na autostradach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 4) | (8.4) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.8/10 |
Dynamika | 7.3/10 |