Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik PSA 2.0 16V HPi o mocy 140KM z wtryskiem bezpośrednim koncernu PSA miał zastosowanie w samochodach Citroen C5 oraz Peugeot 406. Jednostka generuje 140 KM przy 6000 obr./min oraz 192 Nm przy 4000 obr./min. Konstrukcja oparta na wersji silnika EW10 ze zmienioną górna częścią silnika, nową głowicą oraz nowym układem wtryskowym. Niestety ta odmiana nie była wolna od usterek i to w dodatku bardzo kosztownych, przede wszystkim szwankował bardzo wrażliwy układ wtryskowy a zwłaszcza pompy paliwa oraz wtryski.
Użytkownicy muszą uważać na tankowanie paliwa, ponieważ złej jakości etylina może doprowadzić do poważnych usterek, które są bardzo kosztowne. Innymi mniej kosztownymi problemami są awarie regulatora ciśnienia, cewek zapłonowych oraz drobnej elektryki. Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany a jeżeli ktoś by się zdecydował to poniesie wysokie koszty ewentualnej instalacji. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 1) | (8.3) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 5.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |