 Alfa Romeo
				Alfa Romeo
			
			
				 BMW Seria M
				BMW Seria M
			
			
				 BMW Seria N
				BMW Seria N
			
			
				 BMW Twin Power
				BMW Twin Power
			
			
				 Chevrolet / Daewoo
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				 Chrysler
				Chrysler
			
			
				 Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				 Fiat 1.3/1.4/1.6
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				 Fiat 1.8/2.0/2.4
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				 Ford Zetec
				Ford Zetec
			
			
				 Ford Duratec
				Ford Duratec
			
			
				 Ford EcoBoost/Ti-VCT
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				 i-DSI/i-VTEC
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				 VTEC/Non-VTEC
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				 Hyundai / Kia
				Hyundai / Kia
			
			
				 Jaguar / Land Rover
				Jaguar / Land Rover
			
			
				 MZR Serii Z/L
				MZR Serii Z/L
			
			
				 Serii B/F/K
				Serii B/F/K
			
			
				 SkyActiv-G/X
				SkyActiv-G/X
			
			
				 R3/R4/R6
				R3/R4/R6
			
			
				 V6/V8/V12
				V6/V8/V12
			
			
				 Mitsubishi
				Mitsubishi
			
			
				 Nissan
				Nissan
			
			
				 Opel
				Opel
			
			
				 PSA EW/ES
				PSA EW/ES
			
			
				 PSA TU/XU
				PSA TU/XU
			
			
				 PSA VTi/PureTech
				PSA VTi/PureTech
			
			
				 Renault
				Renault
			
			
				 Suzuki
				Suzuki
			
			
				 Toyota
				Toyota
			
			
				 FSI
				FSI
			
			
				 MPI
				MPI
			
			
				 TSI
				TSI
			
			
				 Volvo
				Volvo
			
		Silnik BMW 3.0 R6 N53B30 o mocy 258KM występował w samochodach marki BMW Serii 5 oraz 7 i był stosowany tylko w Europie przez pięć lat do 2011 roku. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji N52 różniąca się wtryskiem oraz osprzętem. W obecnej jednostce zastosowano wtrysk Bezpośredni oraz nowy układ wtryskowy ze zmiennymi fazami zaworów Vanos. Jednostka o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy.
 Niestety nie jest wolna od awarii a do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie układu wtryskowego, pompy paliwa jak również awarie wtrysków, które są bardzo wrażliwe na złą jakość paliwa. Objawem takiej usterki może być nierówna praca silnika podczas jego uruchamiania gdy jest nie rozgrzany, zwłaszcza w zimnych porach roku. Ta usterka jest często mylona z awariami cewki lub elektryki z czym nie ma nic wspólnego.
Kolejną przypadłością, która również występowała w poprzedniej wersji jest nagromadzanie się nagaru w głowicy oraz problemy z kasownikami luzu zaworów – klekotanie. Poza tym jednostka jest bardzo chwalona za bardzo dobre osiągi, niestety koszty serwisu nie należą do tanich. Aby uniknąć ewentualnych napraw i kosztów z tym związanych każdy użytkownik musi pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej klasy paliwa.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Jednostka wyposażona :
-zmienne fazy rozrządu VANOS
-zmienne wzniosy zaworów VALVETRONIC
| Średnia (głosów: 5) | (6.1) | 
| Trwałość | 6.2/10 | 
| Utrzymanie | 4.4/10 | 
| Dynamika | 7.8/10 |