Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik VW 1.6i 8V SPI 69KM-75KM EA827 wszedł do produkcji w 1985 roku i miał zastosowanie w szeregu modeli aut VW oraz Seat. Konstrukcja wykonana z aluminium wyposażona we wtrysk jednopunktowy z jednym wałkiem rozrządu SOHC. Jednostka uchodzi za trwałą a ewentualne naprawy nie sprawiają mechanikom większych trudności. Użytkownicy jedynie sygnalizują dosyć duży pobór oleju – około 1 litra na 10.000km. Poza tym silnik nie sprawia żadnych większych problemów a przebiegi 400 tys. km nie stanowi większych problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: jednopunktowy
Oznaczenia silnika: 1F/PN
| Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |