Toyota

Silnik Toyota 4.7 V8 32V DOHC MFI 235KM-238KM 2UZ-FE

572
Silnik Toyota 4.7 V8 32V DOHC MFI 235KM-238KM 2UZ-FE

Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 4.7 V8 32V DOHC MFI 235KM-238KM 2UZ-FE był stosowany w latachch 1998-2012 w samochodach typu SUV oraz pickup. Konstrukcja silnika wykonana z żeliwa – blok a głowica z aluminium, wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na pasku zębatym. Silnik występował w dwóch odmianach – pierwsza z początku produkcji nie posiadała zmiennych faz rozrządu oraz druga mocniejsza, wyposażona w system VVT-i.


Jednostka uchodzi za bardzo trwałą, jednak posiada kilka słabych punktów. Potencjalny użytkownik powinien zwrócić uwagę na awaryjny hydrauliczny napinacz paska rozrządu oraz niezbyt trwały sam pasek i pompa, które należy wymienić przy przebiegu 100 tys/km/! Poza tym silnik uważany jest za bardzo trwały oraz mało awaryjny, jedynym minusem jest dosyć duży apetyt na paliwo.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dbora dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • awaria hydraulicznego napinacza paska rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 100.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 6.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik bez  VVT-i spełnia normy spalin Euro 1/2

Silnik  wyposażony w VVT-i spełnia normy spalin Euro 2/3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami