Toyota

Silnik Toyota 4.0 V8 32V VVT-i 294KM 1UZ-FE

1191
Silnik Toyota 4.0 V8 32V VVT-i 294KM 1UZ-FE

Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 4.0 V8 32V VVT-i 294KM 1UZ-FE był produkowany w latach 1989-2004 i stosowany w najmocniejszych autach koncernu Toyota. Jednostka była stosowana do aut z napędem na tylną oś i występowały dwie generacje tej odmiany – bez zmiennych faz rozrządu i od 1997 roku z VVT-i. Pierwsza jednostka weszła na rynek 1989 roku – wykonana z aluminium (blok oraz głowica), bez popychaczy hydraulicznych i z rozrządem opartym na pasku.


Pierwszą modyfikację otrzymał w roku 1994, wtedy zmieniono wtrysk z MFI na SFI, wprowadzono lżejsze korbowody i podwyższono moc. Kolejna modyfikacja przypadła na rok 1997 w którym to silnik zyskał na nowym układzie zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przez wszystkie te lata silnik zyskał na popularności ze względu za dużą trwałość i praktycznie zerową awaryjność. Jedynie mogą występować drobne awarie elektryki oraz osprzętu związane z dużymi przebiegami oraz brakiem regularnych przeglądów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • drobne awarie elektryki spowodowane dużymi przebiegami

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: 5W30/5W40, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami