Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Toyota 4.0 V8 32V VVT-i 294KM 1UZ-FE był produkowany w latach 1989-2004 i stosowany w najmocniejszych autach koncernu Toyota. Jednostka była stosowana do aut z napędem na tylną oś i występowały dwie generacje tej odmiany – bez zmiennych faz rozrządu i od 1997 roku z VVT-i. Pierwsza jednostka weszła na rynek 1989 roku – wykonana z aluminium (blok oraz głowica), bez popychaczy hydraulicznych i z rozrządem opartym na pasku.
Pierwszą modyfikację otrzymał w roku 1994, wtedy zmieniono wtrysk z MFI na SFI, wprowadzono lżejsze korbowody i podwyższono moc. Kolejna modyfikacja przypadła na rok 1997 w którym to silnik zyskał na nowym układzie zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przez wszystkie te lata silnik zyskał na popularności ze względu za dużą trwałość i praktycznie zerową awaryjność. Jedynie mogą występować drobne awarie elektryki oraz osprzętu związane z dużymi przebiegami oraz brakiem regularnych przeglądów.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |