Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Toyota 4.3 V8 32V VVT-i 283KM-286KM 3UZ-FE był stosowany w latach 2000-2013 w samochodach Lexus. Jednostka wprowadzona na rynek w 2000 roku była następcą słabszej odmiany 4.0 z rodziny UZ. Konstrukcyjnie została oparta na poprzedniku, wyposażona seryjnie w układ zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz system zmiennej geometrii ACIS.
Tak jak w poprzedniku zawory nie są regulowane hydraulicznie co wiąże się z ich okresową regulacją. Trzeba nadmienić, iż silnik przeszedł lekką modyfikację w roku 2003 związaną z wprowadzeniem nowszej automatycznej skrzyni biegów. W opinii użytkowników oraz mechaników jednostka uchodzi za bardzo trwałą. Przebiegi ponad 500 tys. km nie stanowią dla niej żadnych problemów .
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |