Nowość

Silnik Hyundai/Kia 1.6 T-GDI 180KM-199KM G4FP

4942
Silnik Hyundai/Kia 1.6 T-GDI 180KM-199KM G4FP

Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 T-GDI o mocach 180-199KM pochodzi z rodziny Smartstream i wszedł do produkcji w roku 2020 zastępując starszą odmianę G4FD z rodziny GammaJednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni  z turbodoładowaniem oraz najnowszym systemem CVVD .Jest to pierwszy silnik benzynowy na świecie w którym zastosowano technologię bezstopniowego czasu otwarcia zaworów CVVD (Continuously Variable Valve Duration) .


Jest to nowatorski system który sam steruje otwarciem oraz zamknięciem zaworów co przełożyło się na lepsze osiągi ( wzrost o 4%) niższe spalanie (spadek o 5%) oraz dużo niższy poziom emisji (spadek o 12%).Silnik jest naszpikowany nowinkami między innymi wprowadzono nowy system zarządzania temperaturą silnika który jest wstanie odpowiednio szybko dogrzać silnik jak również schłodzić. Wszystkie te zabiegi miał na celu ograniczyć emisję spalin oraz zmniejszyć poziom spalania co w 100% się udało. Jednsotka zadowoli najbardziej wybrednych kierowców jest dynamiczna ,cicha z wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: HELIX ULTRA AH-E 0W-30 , wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

75%
0%
0%
0%
0%
0%
25%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

28.03.2023 i30
(8.0)
Opinia: Bardzo polecam silnik w wersji 1.6 t gdi . duuza kultura pracy prawie nieslyszalny na biegi jalowym. Elastyczy juz od najnizszych obrotowe dzieki turbo a w wyzszych obrotach rowniez dzieki zmiennych fazach rozrzadu ktore dodaja mocy jak w silnikach hondy charkater. dobrze zestrojana skrzynia na
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamiczny bardzo elastyczny trwaly na plus ma lancuch i zmienne fazy rozrzadu . charakterystyka silnikow hondy szybko wkreca sie na obroty
Wady: troszke duxe spalanie przy ostrzejszej jezdzie jak na 1.6 . czesto trzeba wymieniac filtr powietrza czyscic przepustnice oraz czujnik przeplywu pow.
  • Silnik: 186
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
05.02.2023 Santa Fe hybrid
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik. W połączeniu z silnikiem elektrycznym w hybrydzie dobre osiągi, cicha praca, szybko się nagrzewa, bardzo ekonomiczny.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy, dobra dynamika, niskie spalanie
Wady: brak
  • Silnik: 180KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 35000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam