Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Hyundai/Kia 1.6 T-GDI o mocach 180-199KM pochodzi z rodziny Smartstream i wszedł do produkcji w roku 2020 zastępując starszą odmianę G4FD z rodziny Gamma. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni z turbodoładowaniem oraz najnowszym systemem CVVD .
Jest to pierwszy silnik benzynowy na świecie w którym zastosowano technologię bezstopniowego czasu otwarcia zaworów CVVD Jest to nowatorski system który sam steruje otwarciem oraz zamknięciem zaworów co przełożyło się na lepsze osiągi ( wzrost o 4%) niższe spalanie (spadek o 5%) oraz dużo niższy poziom emisji (spadek o 12%).
Silnik jest naszpikowany nowinkami między innymi wprowadzono nowy system zarządzania temperaturą silnika który jest wstanie odpowiednio szybko dogrzać silnik jak również schłodzić. Wszystkie te zabiegi miał na celu ograniczyć emisję spalin oraz zmniejszyć poziom spalania co w 100% się udało. Jednsotka zadowoli najbardziej wybrednych kierowców jest dynamiczna ,cicha z wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 4) | (9.2) |
| Trwałość | 9.5/10 |
| Utrzymanie | 8.3/10 |
| Dynamika | 9.8/10 |