Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI 177-186KM G4FJ

95704
Opublikowane 26 października 2024 r.
Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI 177-186KM G4FJ

Silniki Hyundai/Kia 1.5 / 1.6 T-GDI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI o mocy 177-186KM to jednostka z rodziny Gamma z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu.



Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny o wysokiej kulturze pracy z przyzwoitym poziomem spalania.


W odróżnieniu od jego brata bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie jest dynamiczny i bez problemu zbiera się od najniższych obrotów. Czuć, że ma się do czynienia z jednostką wyposażoną w turbinę przy dodawaniu gazu, auto zbiera się natychmiast i wydaje specyficzne brzmienie. Ogromnym plusem jest idealne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów, wchodzą idealnie przez co silnik staje się bardzo elastyczny.



Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

7%
10%
20%
3%
7%
3%
50%
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

27.11.2025 Tuscon III 1.6tgdi 177
(10.0)
Opinia: Jeżdżę Tusconem 16tgdi a wcześniej Tusconem 16gdi i oba siniki są bardzo udane w 16gdi 132 trochę za mało mocy ale 210tyskm zrobił bez problemów i jeździ dalej u znajomego. 1,6 tgdi 177 rewelacja tu wyprzedzanie czysta przyjemność.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: 1,6tgdi super, duża moc
Wady: ?
  • Silnik: 1,6 tgdi 177KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 139500
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
13.11.2025 Tuscon II 1,6tgdi 177
(10.0)
Opinia: Z początku myślałem, że to słaby wybór, ale po 4 latach jazdy jestem mega zadowolony, a 2 lata temu założyłem LPG co jeszcze bardziej przekonało mnie do tego silnika, rocznie robię blisko 40tyśkm, głównie dojeżdżając do pracy. Teraz mam przebieg 212tys. rozrząd jest na łańcuchu,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwała konstrukcja, 200tyskm i oleju nie bierze, dynamiczny i elastyczny, fajnie się zbiera, rozrząd na łańcuchu, spalanie 9 LPG
Wady: nie znam
  • Silnik: 1,6tgdi 177
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 212300
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
28.10.2025 Tuscon II
(10.0)
Opinia: Nie mam uwag co do tego silnika, a miałem już wiele aut różnych marek. Dynamika bardzo dobra, a spalanie zależne od nogi. Rozrząd trwały na łańcuchu. Oleju nie bierze.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, rozrząd trwały na łańcuchu
Wady: brak
  • Silnik: 1,6TGDI 177KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 185300
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam
21.10.2025 Hyundai TUSCON 1,6T-GDi
(10.0)
Opinia: Bardzo żwawy silnik, bardzo elastyczny w połączaniu z automatem dwuprzedziałowym jazda to czysta przyjemność. Producent pisze, że 177KM, ale w rzeczywistości na hamowni wyszło 189KM :) Olej zmieniam raz w roku co średnio wychodzi 12~13tyś. ubytków oleju nie ma. Puki co wszystko działa
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo dobra dynamika i kultura pracy tego silnika, 177KM wg. specyfikacji, a na hamowni wyszło 189KM :-)
Wady: przez 7 lat eksploatacji nie stwierdziłem
  • Silnik: 1,6T-GDI 177KM / 189*KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 167230
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
11.02.2025 KIA Sportage 1.6tgdi
(10.0)
Opinia: Bardzo sobie go chwalę za niezawodność, dobrą dynamikę i niskie spalanie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Solidnie wykonany, bezproblemowy, tani w serwiowaniu i eksploatacji
Wady: ?
  • Silnik: 177KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 178
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam