Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI G4FJ o mocy 177-204KM to jednostka z rodziny Gamma z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny o wysokiej kulturze pracy z przyzwoitym poziomem spalania.
W odróżnieniu od odmiany 1.6 GDI bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie, jest dynamiczny i bez problemu przyspiesza już od najniższych obrotów. Ogromnym plusem jest idealne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów, przez co silnik jest bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do niskich. Reasumując silnik 1.6 T-GDI jest przyzwoitą jednostką o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Hyundai i30 II FL 1.6 16V T-GDI 186KM (G4FJ)
Hyundai Kona I 1.6 16V T-GDI 177KM (G4FJ)
Hyundai Tucson II 1.6 16V T-GDI 177KM (G4FJ)
Hyundai Veloster 1.6 16V T-GDI 186KM (G4FJ)
Kia Optima II FL 1.6 16V T-GDI 180KM (G4FJ)
Kia Sportage IV 1.6 16V T-GDI 177KM (G4FJ)
Kia Soul II 1.6 16V T-GDI 204KM (G4FJ)
Kia XCeed 1.6 16V T-GDI 204KM (G4FJ)
Kia XCeed FL GT 1.6 16V T-GDI 204KM (G4FJ)
Kia cee’d II 1.6 16V T-GDI GT 204KM (G4FJ)
Kia cee’d II FL 1.6 16V T-GDI GT 204KM (G4FJ)
Kia cee’d III 1.6 16V T-GDI 204KM (G4FJ)
Kia cee’d III FL GT 1.6 16V T-GDI 204KM (G4FJ)
| Średnia (głosów: 13) | (9.5) |
| Trwałość | 9.3/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 9.8/10 |
Hyundai i30 II FL 1.6 16V T-GDI 186KM (G4FJ)
Hyundai Kona I 1.6 16V T-GDI 177KM (G4FJ)
Hyundai Tucson II 1.6 16V T-GDI 177KM (G4FJ)
Hyundai Veloster 1.6 16V T-GDI 186KM (G4FJ)
Kia Optima II FL 1.6 16V T-GDI 180KM (G4FJ)
Kia Sportage IV 1.6 16V T-GDI 177KM (G4FJ)
Kia Soul II 1.6 16V T-GDI 204KM (G4FJ)
Kia XCeed 1.6 16V T-GDI 204KM (G4FJ)
Kia XCeed FL GT 1.6 16V T-GDI 204KM (G4FJ)
Kia cee’d II 1.6 16V T-GDI GT 204KM (G4FJ)
Kia cee’d II FL 1.6 16V T-GDI GT 204KM (G4FJ)
Kia cee’d III 1.6 16V T-GDI 204KM (G4FJ)
Kia cee’d III FL GT 1.6 16V T-GDI 204KM (G4FJ)