Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 T-GDI G4FJ – opinie – wady – awarie

111275
Silnik Hyundai/Kia 1.6 T-GDI G4FJ – opinie – wady – awarie

Silniki Hyundai/Kia T-GDI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI G4FJ o mocy 177-204KM to jednostka z rodziny Gamma z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny o wysokiej kulturze pracy z przyzwoitym poziomem spalania.


W odróżnieniu od odmiany 1.6 GDI bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie, jest dynamiczny i bez problemu przyspiesza już od najniższych obrotów. Ogromnym plusem jest idealne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów, przez co silnik jest bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do niskich. Reasumując silnik 1.6 T-GDI jest przyzwoitą jednostką o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (9.4)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.1/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 1

Najbardziej awaryjna część

14%
64%
4%
3%
4%
2%
10%
Suma głosów: 161

Opinie użytkowników

24.02.2024 Hyundai Tucson 16tgdi
(10.0)
Opinia: Koreańczycy postarali się, bo to bardzo dobry silnik i nie mam uwag co do jego pracy i trwałości. Olej zminiam co 12/13tyś. raz w roku
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: same zalety, żwawy i mało pali
Wady: brak
  • Silnik: 178KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 159
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
16.02.2024 Tuscon III 4WD
(9.7)
Opinia: Świetna dynamika, bardzo dobra kultura pracy i bardzo elastyczny. Spalanie adekwatne do jego osiągów i masy auta.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cichy, dynamiczny, niezawodny
Wady: nie mam zastrzeżeń
  • Silnik: 1,6 TGDI 177KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 148
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
25.01.2024 TUSCON 1,6TGDI z LPG
(10.0)
Opinia: Informacje dotyczące LPG są nieaktualne. Silnik bardzo dobrze działa z LPG, mam Tuscona 2018r. 1,6TGDI 177KM z LPG, na gazie zrobiłem już 156tyś. (przebieg 184tyś) i działa bardzo dobrze, mój brat ma takiego młodego 2020r też założył LPG przebieg 118tyś. i działa. iX35 1,6GDI 130KM
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo fajny i dynamiczny silnik, pracuje dobrze z LPG, średnie spalanie 10/11 LPG na 100km
Wady: 184tyś. nalatane i wad brak
  • Silnik: 1,6T-GDI 177KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 184
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
14.02.2022 Kia Sportage GT-LINE 2wd
(10.0)
Opinia: Silnik o bardzo dobrej dynamice, do tej pory bezawaryjny. Kontroluję olej co 5 tys km -dolewka 300-400 ml. Spalanie: miasto 9,5-10,5 l; trasa drogi lokalne prędkość 80-90 km/h 6,5-7 l; drogi ekspresowe 110 km/h 7-7,5 l; 120 km/h 8 l; autostrada 140 km/h ok. 10l.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - Świetna dynamika - przyzwoite spalanie
Wady: - branie oleju niewielkie, ale jednak - w niskich temperaturach przy pierwszym uruchomieniu przez chwilę dziwny chrobot pod maską
  • Silnik: 177 KM manual
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 88000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
05.04.2021 Kia Sportage gen.IV (QL) - AWD, 7DCT
(10.0)
Opinia: Silnik ma same zalety. Jedyna wada to spalanie - średnio 10 litrów (+2 na autostradach, a do -2 w zwykłych trasach). Silnik bardzo udany, cicho pracuje, praktycznie nie zużywa oleju (ja wymieniam nie co 15 tys. km tylko co 7,5 tys. km). Moc rozwija od
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność, niezawodność, cicha i równa praca, rozwijanie mocy
Wady: Spalanie (miasto 12, autostrada 11-12, cykl mieszany 9,5 a trasa 8,5 , spokojna trasa 7,5)
  • Silnik: 177KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 52400
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam