Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI o mocy 204KM to najmocniejsza jednostka z rodziny Gamma z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny o wysokiej kulturze pracy z przyzwoitym poziomem spalania.
W odróżnieniu od jego brata bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie jest dynamiczny i bez problemu zbiera się od najniższych obrotów. Czuć, że ma się do czynienia z jednostką wyposażoną w turbinę przy dodawaniu gazu, auto zbiera się natychmiast i wydaje specyficzne brzmienie. Ogromnym plusem jest idealne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów, wchodzą idealnie przez co silnik staje się bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 4) | (9.8) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 9.5/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |