Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo 245KM to najmocniejsza odmiana z rodziny M270/274 stosowana od 2012 roku i występowała tylko z napędem na tylną oś..
Jednostka o pojemności 2.0L weszła do produkcji w 2012 roku jako kolejna wersja z tej rodziny .W odróżnieniu od odmiany 1.6l w silniku zwiększono skok tłoka oraz stopień sprężenia co przełożyło się na dużo lepsze osiągi. Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz zmienne fazy rozrządu. Ta odmiana występowała w dwóch wersjach z napędem na tył oraz przód.
Wersja M270 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M274 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |