Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.0 R4 Turbo 211KM-218KM M270/274

3710
Silnik Mercedes 2.0 R4 Turbo 211KM-218KM M270/274

Silniki Mercedes-Benz (od 2011) są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo 211-218KM z rodziny M270/274 wszedł do produkcji  2012 roku i miał zastosowanie w szeregu modeli Mercedes-Benz.

Jednostka o pojemności 2.0L weszła do produkcji w 2012 roku jako kolejna wersja z tej rodziny .W odróżnieniu od odmiany 1.6l w silniku zwiększono skok tłoka oraz stopień sprężenia co przełożyło się na dużo lepsze osiągi. Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz zmienne fazy rozrządu. Ta odmiana występowała w dwóch wersjach z napędem na tył oraz przódWersja M270 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M274 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 25.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.3)
Trwałość 2.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

10.05.2022 Mercedes CLA 250
(7.3)
Opinia: Padły mi panewki, nawet po wymianie panewek, wału i wielu innych rzeczy + pomiarowanie i wymiana podejrzanych elementów, nadal nie ma jak się pozbyć stukania, silnik padł na 156 tys. km przebiegu. Auto serwisowane naprawdę z sercem, olej zmieniany w interwale poniżej 10 tys. km.
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Spalanie
Wady: Niska trwałość
  • Silnik: 218
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 156
  • Spalanie: 9.4 l/100km
Odradzam