Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo 211-218KM z rodziny M270/274 wszedł do produkcji 2012 roku i miał zastosowanie w szeregu modeli Mercedes-Benz.
Jednostka o pojemności 2.0L weszła do produkcji w 2012 roku jako kolejna wersja z tej rodziny .W odróżnieniu od odmiany 1.6l w silniku zwiększono skok tłoka oraz stopień sprężenia co przełożyło się na dużo lepsze osiągi. Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz zmienne fazy rozrządu. Ta odmiana występowała w dwóch wersjach z napędem na tył oraz przód.
Wersja M270 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M274 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Mercedes Klasa A W176 2.0 16V Turbo 211KM (M270.92)
Mercedes Klasa A W176 FL 2.0 16V Turbo 218KM (M270.92)
Mercedes Klasa B W246 2.0 16V Turbo 211KM (M270.92)
Mercedes Klasa B W246 FL 2.0 16V Turbo 211KM 4-matic (M270.92)
Mercedes Klasa C W205 2.0 16V Turbo 211KM (M274.92)
Mercedes Klasa E W212 FL 2.0 16V Turbo 211KM (M274.92)
Mercedes Klasa E W213 2.0 16V Turbo 211KM (M274.92)
Mercedes GLA X156 2.0 16V Turbo 211KM (M270.92)
Mercedes GLK X204 FL 2.0 16V Turbo 211KM (M274.92)
Mercedes GLC X253 2.0 16V Turbo 211KM (M274.92)
Mercedes CLA C117 2.0 16V Turbo 211KM (M270.92)
Mercedes CLA C117 2.0 16V Turbo 218KM Sport (M270.92)
Infiniti Q30 2.0 16V Turbo DCT 211KM (M274 DE20)
Infiniti QX30 2.0 16V Turbo DCT 211KM (M274 DE20)
Infiniti Q50 2.0 16V Turbo 211KM (M274 DE20)
Infiniti Q60 2.0 16V Turbo 211KM (M274 DE20)
| Średnia (głosów: 2) | (7.5) |
| Trwałość | 5.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 9.5/10 |
Mercedes Klasa A W176 2.0 16V Turbo 211KM (M270.92)
Mercedes Klasa A W176 FL 2.0 16V Turbo 218KM (M270.92)
Mercedes Klasa B W246 2.0 16V Turbo 211KM (M270.92)
Mercedes Klasa B W246 FL 2.0 16V Turbo 211KM 4-matic (M270.92)
Mercedes Klasa C W205 2.0 16V Turbo 211KM (M274.92)
Mercedes Klasa E W212 FL 2.0 16V Turbo 211KM (M274.92)
Mercedes Klasa E W213 2.0 16V Turbo 211KM (M274.92)
Mercedes GLA X156 2.0 16V Turbo 211KM (M270.92)
Mercedes GLK X204 FL 2.0 16V Turbo 211KM (M274.92)
Mercedes GLC X253 2.0 16V Turbo 211KM (M274.92)
Mercedes CLA C117 2.0 16V Turbo 211KM (M270.92)
Mercedes CLA C117 2.0 16V Turbo 218KM Sport (M270.92)
Infiniti Q30 2.0 16V Turbo DCT 211KM (M274 DE20)
Infiniti QX30 2.0 16V Turbo DCT 211KM (M274 DE20)
Infiniti Q50 2.0 16V Turbo 211KM (M274 DE20)
Infiniti Q60 2.0 16V Turbo 211KM (M274 DE20)