Renault

Silnik 1.2 16V TCe 115KM H5Ft

3083
Kategoria: Silniki Renault
Silnik 1.2 16V TCe 115KM H5Ft

Silniki Renault są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Nissan
  • Renault

Silnik 1.2 16V TCe  o mocy 115KM  wprowadzona na rynek w 2012 roku do modelu Renault Megane III.Konstrukcja powstałą przy współpracy dwóch koncernów Nissana oraz Renault .Jednostka miała zastąpić wysłużony silnik 1.6 16V który nie spełniał obecnych norm spalin oraz jego rozwiązania były przestarzałe.W nowym silniku zastosowano bezpośredni wtryskiem paliwa,turbosprężarkę,zmienne fazy rozrządu oraz układ start&stop z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania.Te nowinki technologiczne wpłynęły na bardzo dobre osiągi,silnik zyskała na dynamice,kulturze pracy i co ważne spalał zdecydowanie mniej a niżeli jego poprzednik.Dodatkowo w jednostce zastosowano rozrząd łańcuchowy co również obniża koszty eksploatacji,jednak zdarzają się przypadki awarii napinacza rozrządu ! Kolejna bardzo niepokojącą przypadłością jest duży pobór oleju co może skutkować uszkodzeniem jednostki !Ze względu na nowsze rozwiązanie w razie awarii trzeba się liczyć z wyższymi kosztami serwisu oraz droższymi cenami części zamiennych.W opinii użytkowników silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy,świetną dynamiką oraz bardzo dobrą elastycznością.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania
  • turbodooładowanie

Wady

  • wysoki koszt serwisu
  • awarie układu rozrządu
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (6.4)
Trwałość 5.7/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 6.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
33%
0%
0%
0%
67%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

23.11.2021 RENAULT Megane 1.2 16V TC
(5.7)
Opinia: Świetne auto, dość dynamiczne. Niestety od zawsze bierze olej, około 0,5 l/100km niby w normie Renault ale jak dla mnie to i tak bardzo dużo. Gdyby nie ten silnik to było by cudowne autko. Mimo wszystko jeżdżę nim.
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Świetna kultura pracy, cichy
Wady: Dziura w zaworze przy 60 tyś. Wymiana u znajomego mechanika 4 zaworów 1200 zł
  • Silnik: 1,2
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 65
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
12.06.2020 Scenic 3 1,2TCe
(10.0)
Opinia: Auto odkupiłem od pierwszego właściciela 3lata temu, rok temu zrobiłem chip-tuning na 142KM i wszystko super śmiga, auto fajnie przyśpiesza, rewelacyjna skrzynia na 6biegu przy 140kmh jest 3000obr w poprzenim 1,6 było 4200obr i spory hałas, a w 1,2tce bardzo cicho. Olej zmieniam co +/-
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cicha praca, wysoka kultura pracy, dobre osiągi
Wady: system start/stop trochę denerwujący
  • Silnik: 1,2TCe 116/142KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 168 tys
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
21.03.2018 Scenic
(3.7)
Opinia: Wysoka awaryjność, padł nawet rozrząd mimo normalnej eksploatacji i regularnej wymianie oleju. Tego ostatniego mój silnik spala bardzo dużo, może przez nieszczelność. Spalanie w cyklu mieszanym 10l/100km. Częste wizyty w serwisie, odradzam.
  • 1.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
Wady: awaria rozrządu !!! wysokie spalanie,duża awaryjność
  • Silnik: 115KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 105.000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam