Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 1.2 16V TCe H5Ft o mocy 115-116KM zadebiutowała w 2012 roku w Renault Megane III. Konstrukcja powstała przy współpracy koncernów Nissan oraz Renault. Jednostka miała zastąpić silnik >>>1.2 TCe D4Ft, który był przestarzałą konstrukcją i nie spełniał obecnych norm spalin. W nowym silniku zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu oraz wiele nowatorski rozwiązań ,co pozwoliło na obniżenie zużycia paliwa oraz norm spalin Co2.
Te nowinki technologiczne wpłynęły na bardzo dobre osiągi, silnik zyskała na dynamice, elastyczności oraz kulturze pracy. Dodatkowo w jednostce zastosowano rozrząd łańcuchowy co również miało obniżyć koszty eksploatacji, Niestety zdarzają się przypadki awarii napinacza rozrządu które doprowadzają do rozciągnięcia łańcucha i to już przy przebiegach 50 tys km ! Kolejna bardzo niepokojącą przypadłością jest duży pobór oleju co może skutkować poważną awarią jednostki! . W 2015 roku wprowadzoną poprawioną wersję tej odmiany o nazwą Energy w której w większości wyeliminowano wyżej wymienione bolączki. Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz systemem odzyskiwania energii podczas hamowania.
W opinii użytkowników silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrą elastycznością. Ze względu na nowsze rozwiązania konstrukcyjne w razie awarii trzeba się liczyć z wyższymi kosztami serwisu oraz droższymi cenami części zamiennych W 2018 roku silnik został zastąpiony nową konstrukcja >>>1.3 TCe która spełnia najnowsze rygorystyczne normy spalin i jest wyposażona seryjnie w filtr cząstek stałych GPF.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Dacia Dokker 1.2 16V TCe 115KM (H5F 402)
Dacia Lodgy 1.2 16V TCe 115KM (H5F 402)
Renault Megane III FL 1.2 16V TCe 116KM (H5Ft)
Renault Megane III 2014 1.2 16V TCe 116KM (H5Ft)
Renault Scenic III FL 1.2 16V TCe 116KM (H5Ft)
Renault Grand Scenic III FL 1.2 16V TCe 116KM (H5Ft)
Renault Scenic IV 1.2 16V TCe 115KM (H5Ft)
Renault Grand Scenic IV 1.2 16V TCe 115KM (H5Ft)
Renault Kangoo II FL 1.2 16V TCe 115KM (H5Ft)
Mercedes Citan W415 1.2 16V Turbo 114KM (M200.71)
| Średnia (głosów: 7) | (6.6) |
| Trwałość | 5.1/10 |
| Utrzymanie | 7.4/10 |
| Dynamika | 7.1/10 |
Dacia Dokker 1.2 16V TCe 115KM (H5F 402)
Dacia Lodgy 1.2 16V TCe 115KM (H5F 402)
Renault Megane III FL 1.2 16V TCe 116KM (H5Ft)
Renault Megane III 2014 1.2 16V TCe 116KM (H5Ft)
Renault Scenic III FL 1.2 16V TCe 116KM (H5Ft)
Renault Grand Scenic III FL 1.2 16V TCe 116KM (H5Ft)
Renault Scenic IV 1.2 16V TCe 115KM (H5Ft)
Renault Grand Scenic IV 1.2 16V TCe 115KM (H5Ft)
Renault Kangoo II FL 1.2 16V TCe 115KM (H5Ft)
Mercedes Citan W415 1.2 16V Turbo 114KM (M200.71)