Renault

Silnik Renault 1.2 16V TCe 115KM-116KM H5Ft

32245
Silnik Renault 1.2 16V TCe 115KM-116KM H5Ft

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.2 16V TCe H5Ft  o mocy 115-116KM  zadebiutowała w 2012 roku w Renault Megane III. Konstrukcja powstała przy współpracy koncernów Nissan oraz Renault. Jednostka miała zastąpić silnik >>>1.2 TCe D4Ft, który był przestarzałą  konstrukcją i nie spełniał obecnych norm spalin. W nowym silniku zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu oraz wiele nowatorski rozwiązań ,co pozwoliło na obniżenie zużycia paliwa oraz norm spalin Co2.

Te nowinki technologiczne wpłynęły na bardzo dobre osiągi, silnik zyskała na dynamice, elastyczności oraz  kulturze pracy. Dodatkowo w jednostce zastosowano rozrząd łańcuchowy co również miało obniżyć koszty eksploatacji, Niestety zdarzają się przypadki awarii napinacza rozrządu które doprowadzają do rozciągnięcia łańcucha i to już przy przebiegach 50 tys km ! Kolejna bardzo niepokojącą przypadłością jest duży pobór oleju co może skutkować poważną awarią jednostki! . W 2015 roku wprowadzoną poprawioną wersję tej odmiany o nazwą Energy w której w większości wyeliminowano wyżej wymienione bolączki. Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz  systemem odzyskiwania energii podczas hamowania.

W opinii użytkowników silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrą elastycznością. Ze względu na nowsze rozwiązania konstrukcyjne  w razie awarii trzeba się liczyć z wyższymi kosztami serwisu oraz droższymi cenami części zamiennych W 2018 roku silnik został zastąpiony nową konstrukcja >>>1.3 TCe która spełnia najnowsze rygorystyczne normy spalin i jest wyposażona seryjnie w filtr cząstek stałych GPF.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania
  • turbodooładowanie

Wady

  • wysoki koszt serwisu
  • awarie układu rozrządu
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.2)
Trwałość 5.8/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

59%
1%
11%
1%
3%
2%
23%
Suma głosów: 204

Opinie użytkowników

25.06.2024 Megane III fl
(9.0)
Opinia: Polecam. Jeśli zadbasz o silnik wymieniając olej i filtry regularnie co maksymalnie 15 tysięcy . A po przejechaniu 120 tys wymienisz łańcuch rozrzadu samochód jest bezawaryjny i niema z nim żadnych problemów
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy Dynamiczny silnik Niskie spalanie
  • Silnik: 1.2 Tce
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
09.02.2022 Renault Scenic III
(8.7)
Opinia: Polecam
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.2 tCe 115KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
17.12.2021 Megane III
(6.0)
Opinia: Renault Megane III silnika 1.2 TCE 115 KM posiadam od nowości. Auto było zadbane, olej wymieniany co 10 - 12 tys. Nigdy nie było ostrej jazdy czy innej która by mogła wpływać na niekorzystną czy "męczącą" prace jednostki. Przy przebiegu 152 tys. km silnik padł.
  • 2.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cicha i dynamiczna praca jednostki
Wady: Moim zdaniem krótka żywotność.
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 152000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
23.11.2021 RENAULT Megane 1.2 16V TC
(5.7)
Opinia: Świetne auto, dość dynamiczne. Niestety od zawsze bierze olej, około 0,5 l/100km niby w normie Renault ale jak dla mnie to i tak bardzo dużo. Gdyby nie ten silnik to było by cudowne autko. Mimo wszystko jeżdżę nim.
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Świetna kultura pracy, cichy
Wady: Dziura w zaworze przy 60 tyś. Wymiana u znajomego mechanika 4 zaworów 1200 zł
  • Silnik: 1,2
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 65
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
12.06.2020 Scenic 3 1,2TCe
(10.0)
Opinia: Auto odkupiłem od pierwszego właściciela 3lata temu, rok temu zrobiłem chip-tuning na 142KM i wszystko super śmiga, auto fajnie przyśpiesza, rewelacyjna skrzynia na 6biegu przy 140kmh jest 3000obr w poprzenim 1,6 było 4200obr i spory hałas, a w 1,2tce bardzo cicho. Olej zmieniam co +/-
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cicha praca, wysoka kultura pracy, dobre osiągi
Wady: system start/stop trochę denerwujący
  • Silnik: 1,2TCe 116/142KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 168 tys
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię