Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 1.2 12V TCe Mild Hybrid 130/140KM HR12 wszedł do produkcji w 2024 roku i zasila samochody Dacia Duster III i Dacia Bigster. Konstrukcja 3-cylindrowa wyposażona we wtrysk bezpośredni, turbosprężarkę oraz instalację elektryczną 48V. Jest to kolejna odmiana silnika HR12 po pełnej hybrydzie 1.2 12V E-TECH Full Hybrid którą znajdziemy pod maską Renault Austral.
Silnik powstał na bazie starszej odmiany 1.2 z rodziny HR12, w której wprowadzono najnowsze technologiczne rozwiązania. Pod maską znajdziemy silnik spalinowy o pojemności 1.2 i mocy 130KM lub 140KM, który został zespolony z instalacją elektrycznym 48V i wyposażony w baterię litowo-jonową o pojemności 0,42kWh. Wspólny układ ma za zadanie podniesienie efektywności jednostki oraz obniżenie poziomu spalania.
Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6e. Producent deklaruje, że Dacia z tym napędem pokonują dystans ponad 1000km na pełnym baku a spalanie oscyluje w granicach 5l/100km.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 130-140 KM
Moment obrotowy: 230 Nm
Pojemność baterii: 0.42 kWh
Moc silnika EV: - KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 130-140 KM
Moment obr. systemu: 230 Nm
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |