Popularne na rynku

Silnik Renault 1.2 TCe 131KM-132KM H5Ft

115603
Silnik Renault 1.2 TCe 131KM-132KM H5Ft

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.2 16V TCe H5FT powstała przy współpracy koncernów Nissan oraz Renault a jego debiut przypada na rok 2013. Jednostka miała zastąpić silnik >>>1.2 TCe D4Ft, który był przestarzałą  konstrukcją i nie spełniał obecnych norm spalin. W nowym silniku zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu oraz wiele nowatorski rozwiązań ,co pozwoliło na obniżenie zużycia paliwa oraz norm spalin Co2.


Te nowinki technologiczne wpłynęły na bardzo dobre osiągi, silnik zyskała na dynamice, elastyczności oraz  kulturze pracy. Dodatkowo w jednostce zastosowano rozrząd łańcuchowy co również miało obniżyć koszty eksploatacji, Niestety zdarzają się przypadki awarii napinacza rozrządu które doprowadzają do rozciągnięcia łańcucha i to już przy przebiegach 50 tys km ! Kolejna bardzo niepokojącą przypadłością jest duży pobór oleju co może skutkować poważną awarią jednostki! . W 2015 roku wprowadzoną poprawioną wersję tej odmiany o nazwą Energy w której w większości wyeliminowano wyżej wymienione bolączki. Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz  systemem odzyskiwania energii podczas hamowania.


W opinii użytkowników silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrą elastycznością. Ze względu na nowsze rozwiązania konstrukcyjne  w razie awarii trzeba się liczyć z wyższymi kosztami serwisu oraz droższymi cenami części zamiennych W 2018 roku silnik został zastąpiony nową konstrukcja >>>1.3 TCe która spełnia najnowsze rygorystyczne normy spalin i jest wyposażona seryjnie w filtr cząstek stałych GPF.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • niski poziom spalania
  • wysoka dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • turbodoładowanie

Wady

  • wysoki koszt serwisu
  • awarie układu rozrządu
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (8.4)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 3

Najbardziej awaryjna część

57%
1%
16%
1%
4%
1%
20%
Suma głosów: 538

Opinie użytkowników

09.05.2023 Scenic III Phlll
(6.3)
Opinia: Producent podaje że silnik w cyklu miejskim spala średnio 7,6L. Tymczasem faktycznie pali on dużo więcej! Bo aż 11,6L. Cztery litry więcej jak podaje producent!/
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bardzo cicha praca silnika
Wady: Jak na razie po przejechaniu ponad tysiąca kilometrów nie widać aby brał olej. Ale za to żre bardzo dużo paliwa! Obecnie w cyklu miejskim na krótkich odcinkach spala średnio 11,6L.
  • Silnik: 132KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 111000
  • Spalanie: 11.6 l/100km
Odradzam
03.05.2023 Megane Grandtour
(8.7)
Opinia: Trudno jednoznacznie z czystym sumieniem polecić ten silnik. Na plus przemawia kultura pracy i zadowalająca dynamika. Spalanie również jest na akceptowalnym poziomie (miasto około 9L / trasa (PL-CRO) około 7L). Niestety problemy z "braniem" oleju i przedwcześnie zużywającym się łańcuchem rozrządu rzucają cień na tę
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Kultura pracy Dynamika
Wady: Pobór oleju Nietrwały łańcuch rozrządu
  • Silnik: 1197,00 cm3 / 115 km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
14.03.2023 Scenic III Phlll
(6.7)
Opinia: Nie wiem jak Wy to robicie że te silniki palą Wam 7-8L? Mam silnik H5F404. Podczas rozpędzania auta wystarczy lekko depnąć na pedał gazu a chwilowe zużycie paliwa wzrasta do 17-20L. To samo się dzieje po uruchomieniu zimnego silnika. Dlatego wychodzi później tak wysokie
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cicha praca
Wady: Bardzo duże spalanie!
  • Silnik: 132KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 111000
  • Spalanie: 11.5 l/100km
Odradzam
03.02.2023 Scenic III PhIII
(7.3)
Opinia: Nie wiem jak Wy to robicie że Wam ten silnik po mieście pali tylko 7-8 L ? Mój żre 14- 15L. I to staram się delikatnie operować pedałem gazu!
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Fakt! Silnik bardzo cichy nawet na niższych biegach.
  • Silnik: 132KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
19.01.2022 Megane gtline 1.2tce
(9.3)
Opinia: Mam od nowosci serwisuje zgodnie z hamonogramem nic sie nie dzieje i jestem zadowolony.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: fajna dynamika, cicha praca silnika, niskie spalanie
Wady: nie znam
  • Silnik: 132 KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 143
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię