Renault

Silnik Renault 1.3 16V TCe 150KM GPF H5Ht

8374
Silnik Renault 1.3 16V TCe 150KM GPF H5Ht

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.3 TCe o mocy 150KM wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele Dacia Duster II oraz Renault Captur.To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy  koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler.Jednostka  weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz .


Silnik jest następcą odmiany >>>1.2 TCe który był oferowany w większości modeli Renaulta oraz Nissana i był skonstruowany przy współpracy obu koncernów.Ze względu na najnowsze normy które obowiązują postanowiono wprowadzić nowoczesny i bardziej zaawansowany silnik który spełnia wszelkie wymogi i obostrzenia.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji COSilnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli !!! Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.


Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.Jednostka o mocy 115KM współpracuje  z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC.W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf /RN17FE 0W20 RN17 5W30, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (4.7)
Trwałość 2.0/10
Utrzymanie 2.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

60%
3%
6%
3%
3%
3%
20%
Suma głosów: 88

Opinie użytkowników

23.01.2025 Dacia Duster 2
(4.7)
Opinia: Trzeba się obchodzić z tym silnikiem jak z dzieckiem!
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność
Wady: Wycieki spod pokryw , po 12 tyś uszkodzona chłodnica oleju (olej w płynie chłodniczym) a to dopiero początek!
  • Silnik: 1.3 tce 150km
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 17.000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię