Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 1.3 16V TCe Mild Hybrid o mocy 140KM lub 158KM z oznaczeniem H5Ht wszedł do produkcji w 2022 roku jako tzw. miękka hybryda i zasila modele Renault Captur, Austral oraz Arkana. Jednostka znana z wcześniejszych modeli Renault o oznaczeniu 1.3 TCe, która została poddana modyfikacji. Znajdziemy tu mały 12V silnik elektryczny z baterią o pojemności 0,15kwH dzięki czemu obniżono emisję spalin do poziomu 138g. Ponadto w silniku zastosowano filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na osiągnięcie rygorystycznych norm Euro6d-temp.
Konstrukcja silnika powstała przy współpracy dwóch koncernów Mercedesa oraz Renault i weszła do produkcji w 2018 roku .Znajdziemy ją pod maską szeregu modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz. Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtrysku bezpośredniego typu Common Rail .Całość współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar. To bardzo nowatorskie rozwiązanie które do niedawana było stosowane tylko w silnikach diesla. Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Układ rozrządu oparty został na łańcuchu to duży atut który nie jest narażony na zerwanie jak w przypadku paska. Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką ,wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. Auta w cyklu mieszanym spalają średnio 7l co jest bardzo dobrym wynikiem zwłaszcza że mamy do czynienia z modelami typu SUV.W opinii użytkowników jednostka uchodzi za trwałą i mało awaryjną jednak wymaga odpowiedniego dbania o serwis oraz tankowania wysokiej jakości paliwa.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 140-158 KM
Moment obrotowy: 260-270 Nm
Pojemność baterii: 0.13-0.15 kWh
Moc silnika EV: - KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 12V mikro (mHEV)
Moc systemu: 140-158 KM
Moment obr. systemu: 260-270 Nm
Renault Captur II FL 1.3 16V TCe 140KM Mild Hybrid (H5H 490)
Renault Captur II FL 1.3 16V TCe 158KM EDC Mild Hybrid (H5H 490)
Renault Arkana FL 1.3 16V TCe Mild Hybrid 140KM (H5Ht)
Renault Arkana FL 1.3 16V TCe Mild Hybrid 158KM (H5Ht)
Renault Austral 1.3 16V TCe Mild Hybrid 140KM (H5Ht)
Renault Austral 1.3 16V TCe Mild Hybrid 158KM (H5Ht)
Mitsubishi ASX II FL 1.3 16V Turbo 140KM Mild Hybrid (H5Ht)
Mitsubishi ASX II FL 1.3 16V Turbo 158KM Mild Hybrid DCT (H5Ht)
| Średnia (głosów: 2) | (9.7) |
| Trwałość | 9.5/10 |
| Utrzymanie | 9.5/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |
Renault Captur II FL 1.3 16V TCe 140KM Mild Hybrid (H5H 490)
Renault Captur II FL 1.3 16V TCe 158KM EDC Mild Hybrid (H5H 490)
Renault Arkana FL 1.3 16V TCe Mild Hybrid 140KM (H5Ht)
Renault Arkana FL 1.3 16V TCe Mild Hybrid 158KM (H5Ht)
Renault Austral 1.3 16V TCe Mild Hybrid 140KM (H5Ht)
Renault Austral 1.3 16V TCe Mild Hybrid 158KM (H5Ht)
Mitsubishi ASX II FL 1.3 16V Turbo 140KM Mild Hybrid (H5Ht)
Mitsubishi ASX II FL 1.3 16V Turbo 158KM Mild Hybrid DCT (H5Ht)