Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 1.3 16V TCe o mocy 131KM wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele Dacia Duster II, Dokker, Lodgy oraz Renault Clio V, Captur I, Captur II i Kangoo III.To nowoczesna konstrukcja, która powstała przy współpracy koncernów Renault, Nissan, Mitsubishi oraz firmy Daimler. Jednostki H5H weszły do produkcji w 2018 roku i zasilają szereg modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz.
Ze względu na najnowsze normy, które obowiązują wprowadzono nowoczesny i zaawansowany technicznie silnik. W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.Silnik wyposażony został w nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla silników Diesla. Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar – to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.
Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Znajdziemy tu rozrząd oparty na łańcuchu – to duży atut, który pozwoli na oszczędność przy eksploatacji. Jednostka o 13KM może być wyposażona w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC. W opinii użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze, jest dynamiczna, o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Dacia Duster II 1.3 16V TCe 131KM (H5H 470)
Dacia Duster II FL 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5Ht)
Dacia Dokker FL 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5H 470)
Dacia Lodgy FL 1.3 16V TCe 131KM (H5H 470)
Renault Clio V 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5Ht)
Renault Captur I FL 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5Ht)
Renault Captur II 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5Ht)
Renault Kangoo III 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5H)
Mercedes Citan W420 Tourer 1.3 16V Turbo 131KM GPF (H5H)
Nissan Townstar 1.3 16V DIG-T 131KM GPF (H5Ht)
| Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |
Dacia Duster II 1.3 16V TCe 131KM (H5H 470)
Dacia Duster II FL 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5Ht)
Dacia Dokker FL 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5H 470)
Dacia Lodgy FL 1.3 16V TCe 131KM (H5H 470)
Renault Clio V 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5Ht)
Renault Captur I FL 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5Ht)
Renault Captur II 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5Ht)
Renault Kangoo III 1.3 16V TCe 131KM GPF (H5H)
Mercedes Citan W420 Tourer 1.3 16V Turbo 131KM GPF (H5H)
Nissan Townstar 1.3 16V DIG-T 131KM GPF (H5Ht)