Renault

Silnik Renault 1.3 TCe 131KM GPF H5Ht

6922
Silnik Renault 1.3 TCe 131KM GPF H5Ht

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.3 16V TCe o mocy 131KM wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele Dacia Duster II, Dokker, Lodgy oraz Renault Clio V, Captur I, Captur II i Kangoo III.To nowoczesna konstrukcja, która powstała przy współpracy koncernów Renault, Nissan, Mitsubishi oraz firmy Daimler. Jednostki H5H weszły do produkcji w 2018 roku i zasilają szereg modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz.


Ze względu na najnowsze normy, które obowiązują wprowadzono nowoczesny i zaawansowany technicznie silnik. W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.Silnik wyposażony został w nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla silników Diesla. Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar – to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.


Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Znajdziemy tu rozrząd oparty na łańcuchu – to duży atut, który pozwoli na oszczędność przy eksploatacji. Jednostka o 13KM może być wyposażona w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC. W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze, jest dynamiczna, o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf /RN17FE 0W20 RN17 5W3, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

68%
3%
8%
1%
5%
1%
14%
Suma głosów: 77

Opinie użytkowników

02.09.2022 Dacia Duster 1.3 tce 130
(10.0)
Opinia: Silnik 1.3tce zainstalowany jest w mojej Dacii Duster w wersji 130 KM. Jestem bardzo zadowolony, przejechałem 9950km od 01-06-2022 . Olej wymieniłem po przejechaniu 5300 km . Ostatnio pokonałem trasę do Bułgarii. Silnik jak zegarek ,cichy , sprawny na autostradach oraz górskich drogach. Utrzymanie średniej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - cichy - zrrrywny - ekonomiczny
Wady: nie zauważyłem
  • Silnik: 130 KM/2022
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 9950
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię