Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 1.6 16V SCe H4M o mocy 102KM ma zastosowanie w Dacii Doker oraz Lodgy od 2013 roku. Jednostka wolnossąca z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem opartym na łańcuchu, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Jest to konstrukcja Nissana z rodziny HR często mylona z silnikiem Renault 1.6 K4M, który był stosowany do 2016 roku. Jednostka bardzo udana, mało awaryjna o bardzo dobrych osiągach, wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania.
Auta z tym silnikiem średnio spalają w granicach 7-8 litrów jednak przy wyższych prędkościach potrafią spalić ponad 10l. Jednym z powodów wysokiego spalania w trasie jest 5-biegowa skrzynia. Trzeba nadmienić iż silnik występował z fabryczną instalacją LPG. Podsumowując jest to trwała jednostka, mało awaryjna, o przyzwoitych parametrach, zdecydowanie zalecana do jazdy na krótszych odcinkach niż na autostradach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (6.6) |
| Trwałość | 7.5/10 |
| Utrzymanie | 8.5/10 |
| Dynamika | 6.0/10 |