Renault

Silnik Renault 1.0 12V TCe 91KM-101KM H4Dt

44119
Silnik Renault 1.0 12V TCe 91KM-101KM H4Dt

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.0 12V TCe 91-101KM wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele Dacia Duster II oraz Renault Clio V i Captur II. Silnik trzycylindrowy wyposażony w turbosprężarkę, z wtryskiem wielopunktowym, sprzężony z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Wbrew obawom tak mały silnik jest wstanie poradzić sobie nawet ze sprawnym rozpędzeniem Dacii Duster.


Jednostka dobrze reaguje na dodanie gazu, to zasługa turbiny oraz skrzyni biegów która jest dobrze zestrojona co powoduje że jazda tym modelem nie sprawia problemów. Reasumując silnik 1.0 TCe jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających pojazdów do użytku miejskiego lub na krótsze odcinki, plusem jest wtrysk wielopunktowy, brak filtra cząstek stałych oraz niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • przyzwoita kultura pracy
  • dobra dynamika
  • turbosprężarką
  • nisiki poziom spalania
  • brak filtra GPF !

Wady

  • skrzynia 5-biegowa
  • duże spalanie na autostradzie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30/RN17, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (7.8)
Trwałość 7.9/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 5

Najbardziej awaryjna część

66%
2%
6%
2%
9%
1%
15%
Suma głosów: 245

Opinie użytkowników

13.06.2024 Renault Captur
(1.7)
Opinia: W Capturze ten silnik to porażka a strach pomyśleć co się dzieje w cięższym Dusterze lub innym. Dynamika taka sobie, głośny i wydaje dziwne odgłosy. Zużywa olej i to czasami prawie pół litra na 1000 km, w dodatku dość drogi. Przy włączonej klimatyzacji i innym
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Ciężko coś znaleźć uczciwie mówiąc
Wady: Głośny, zużywa olej, słabo przyspiesza, kiepska jakość
  • Silnik: 1.0
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
02.04.2024 Dacia Duster 2
(10.0)
Opinia: Najlepszy silnik obecnie na rynku, bezkonkurencyjny, bijący na głowę wszelkiej maści Japończyków oraz Niemców, 1.9 tdi to się może schować. Pękło już 400 tys. Z czego połowa po mieście i nie bierze grama oleju, kultura pracy silnika wzorowa. Najlepsza konstrukcja, tyle w temacie. Taksówkarz.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwałość , bezawaryjność , komfort.
Wady: Brak.
  • Silnik: 1.0 TCe
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 400000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
25.12.2023 Dacia Duster II
(1.3)
Opinia: Silnik po 1,6 tys. km zużywał 1,5 l. oleju silnikowego na 1 tys. km
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 2.0/10
Zalety: jakby brak
Wady: "nadmierne" zużycie oleju silnikowego. Brak reakcji gwarancyjnej producenta i dealera.
  • Silnik: 74 kW/ TCe 1.0
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 13000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
11.12.2023 Dacia Duster 2
(4.0)
Opinia: Miałem w pierwszym Dacia Duster 1.3 tce i kompletnie nic się nie działo. Dynamika i kultura na duży plus. Natomiast w kolejnym Dusterze żony wzięliśmy 1.0tce z LPG i tu są częste problemy. W ciągu półtora roku był 6 razy w ASO z powodu
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Oszczędny jak się powoli jeździ
Wady: Częste awarie, kultura pracy- raczej brak, mało dynamiczny, głośny, szarpał przy ruszaniu na zimnym- dolałem z TEC 2000 czyszczenie układu paliwowego i ten objaw ustąpił.
  • Silnik: 100km 1.0tce z Lpg
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 57000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
18.06.2023 Dacia Duster 2
(6.3)
Opinia: Silnik w Dacii Duster jest za słaby. Po porannym rozruchu podszarpuje i to mimo tego ze serwis już robił 3 razu aktualizacje softa. Po 35 tys km padła turbina, mimo ze olej wymieniany 3 razy częściej niż przewiduje producent. Spalanie przy 140-150 km/h w
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Prosta budowa, brak spalania oleju
Wady: Duże spalanie, słabe przyspieszenie, slaba elastyczność, szarpanie na zimnym silniku
  • Silnik: 100 tce plus gaz
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 59000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię