Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 1.0 12V TCe 91-101KM wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele Dacia Duster II oraz Renault Clio V i Captur II. Silnik trzycylindrowy wyposażony w turbosprężarkę, z wtryskiem wielopunktowym, sprzężony z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Wbrew obawom tak mały silnik jest wstanie poradzić sobie nawet ze sprawnym rozpędzeniem Dacii Duster.
Jednostka dobrze reaguje na dodanie gazu, to zasługa turbiny oraz skrzyni biegów która jest dobrze zestrojona co powoduje że jazda tym modelem nie sprawia problemów. Reasumując silnik 1.0 TCe jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających pojazdów do użytku miejskiego lub na krótsze odcinki, plusem jest wtrysk wielopunktowy, brak filtra cząstek stałych oraz niski poziom spalania.
Opinia:
W Capturze ten silnik to porażka a strach pomyśleć co się dzieje w cięższym Dusterze lub innym. Dynamika taka sobie, głośny i wydaje dziwne odgłosy. Zużywa olej i to czasami prawie pół litra na 1000 km, w dodatku dość drogi. Przy włączonej klimatyzacji i innym
osprzęcie pod górę praktycznie nie chce jechać. Skrzynia mocno przeciętna. Słaba jakość wykonania, ciesze się że niedawno po ponad roku go sprzedałem - z dużą stratą. U kolegi w firmowym było LPG - jeszcze gorzej.
2.0/10
2.0/10
1.0/10
Zalety:
Ciężko coś znaleźć uczciwie mówiąc
Wady:
Głośny, zużywa olej, słabo przyspiesza, kiepska jakość
Silnik:
1.0
Rocznik:
2020
Przebieg:
60000
Spalanie:
8.5 l/100km
Odradzam
02.04.2024Dacia Duster 2
(10.0)
Opinia:
Najlepszy silnik obecnie na rynku, bezkonkurencyjny, bijący na głowę wszelkiej maści Japończyków oraz Niemców, 1.9 tdi to się może schować. Pękło już 400 tys. Z czego połowa po mieście i nie bierze grama oleju, kultura pracy silnika wzorowa. Najlepsza konstrukcja, tyle w temacie. Taksówkarz.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Trwałość , bezawaryjność , komfort.
Wady:
Brak.
Silnik:
1.0 TCe
Rocznik:
2020
Przebieg:
400000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
25.12.2023Dacia Duster II
(1.3)
Opinia:
Silnik po 1,6 tys. km zużywał 1,5 l. oleju silnikowego na 1 tys. km
1.0/10
1.0/10
2.0/10
Zalety:
jakby brak
Wady:
"nadmierne" zużycie oleju silnikowego. Brak reakcji gwarancyjnej producenta i dealera.
Silnik:
74 kW/ TCe 1.0
Rocznik:
2020
Przebieg:
13000
Spalanie:
7.5 l/100km
Odradzam
11.12.2023Dacia Duster 2
(4.0)
Opinia:
Miałem w pierwszym Dacia Duster 1.3 tce i kompletnie nic się nie działo. Dynamika i kultura na duży plus. Natomiast w kolejnym Dusterze żony wzięliśmy 1.0tce z LPG i tu są częste problemy. W ciągu półtora roku był 6 razy w ASO z powodu
różnych awarii związanych z silnikiem i instalacją gazową. Nie polecam nikomu!!!
6.0/10
5.0/10
1.0/10
Zalety:
Oszczędny jak się powoli jeździ
Wady:
Częste awarie, kultura pracy- raczej brak, mało dynamiczny, głośny, szarpał przy ruszaniu na zimnym- dolałem z TEC 2000 czyszczenie układu paliwowego i ten objaw ustąpił.
Silnik:
100km 1.0tce z Lpg
Rocznik:
2021
Przebieg:
57000
Spalanie:
8.0 l/100km
Odradzam
18.06.2023Dacia Duster 2
(6.3)
Opinia:
Silnik w Dacii Duster jest za słaby. Po porannym rozruchu podszarpuje i to mimo tego ze serwis już robił 3 razu aktualizacje softa. Po 35 tys km padła turbina, mimo ze olej wymieniany 3 razy częściej niż przewiduje producent. Spalanie przy 140-150 km/h w
granicach 13 litrów gazu, średnia to równo 9 litrów gazu wiec średnio z ta oszczędnością.
8.0/10
7.0/10
4.0/10
Zalety:
Prosta budowa, brak spalania oleju
Wady:
Duże spalanie, słabe przyspieszenie, slaba elastyczność, szarpanie na zimnym silniku