Ford

Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT 115KM Sigma

16464
Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT 115KM Sigma

Silniki Ford Ti-VCT / Duratec Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT o mocy 115KM wszedł do produkcji w 2007 roku przy liftingu modelu Ford Focus MK2. Konstrukcja oparta na wersji 1.6 Duratec z zastosowaniem nowszych rozwiązań, miedzy innymi silnik wyposażono w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedynak pomocą może być montaż maty wygłuszającej, która zmniejszy hałas ale nie wyeliminuje w całości. Jedną z poważniejszych awarii tej odmiany jest usterka czujnika położenia wału, objawia się to nierówna pracą silnika.


Kolejną kosztowną awarią jest usterka koła zmiennych faz rozrządu na szczęście zdarza się to rzadko. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • awarie sondy lambda
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • głośna praca silnika
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

8%
0%
62%
0%
0%
0%
31%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

29.12.2021 Ford Focus Mk2
(8.7)
Opinia: Posiadam focusa mk2 z tym silnikiem, zakupiony w salonie w Polsce w listopadzie 2010r. Nie sprawia problemów przy odpowiednim serwisowaniu (wymiana oleju itp.). Serwisowany w ASO przez kilka lat po zakupie. Jedna bardzo ważna uwaga dotyczy rozrządu - dla bezpieczeńśtwa dzielimy na pół
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - elastyczność na dobrym poziomie ( przy ponad 3500 obr/min)
  • Silnik: 115km
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 137000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam