Ford

Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM-110KM Sigma

18842
Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM-110KM Sigma

Silniki Ford Ti-VCT / Duratec Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT o mocach 105KM lub 110KM wszedł do produkcji w 2007 roku w modelu Ford Mondeo MK3. Konstrukcja oparta na wersji 1.6 Duratec z zastosowaniem nowszych rozwiązań, miedzy innymi silnik wyposażono w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedynak pomocą może być montaż maty wygłuszającej, która zmniejszy hałas ale nie wyeliminuje w całości.


Jedną z poważniejszych awarii tej odmiany jest usterka czujnika położenia wału, objawia się to nierówna pracą silnika. Kolejną kosztowną awarią jest usterka koła zmiennych faz rozrządu na szczęście zdarza się to rzadko. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • awarie sondy lambda
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • głośna praca silnika
  • wysoki poziom spalania
  • kosztowny montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 4.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

56%
26%
3%
3%
6%
3%
3%
Suma głosów: 34

Opinie użytkowników

15.11.2022 Focus mk3 lift
(7.3)
Opinia: jestem miło zadowolony ,mam go od nowości ,przestrzegam interwałów przeglądu,choć z wymianą oleju i wszystkich filtrów ,to skróciłem do 12-15 tys.km.zawieszenie dobre ,trochę głośny przy wyższych obrotach. auto do wszystkiego.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
Zalety: nie mam problemu ,wymieniam olej leję benzynę i jadę. do wymiany ,nie dolewam oleju ,bo nie potrzeba
Wady: mam wspomaganie hydrauliczne i jest bardziej oporne niż elektryczne
  • Silnik: 105kM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam