Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT występował w odmianach mocy 85, 105, 110, 115, 120 oraz 125KM. Konstrukcja oparta na wersji 1.6 Duratec z zastosowaniem nowszych rozwiązań, miedzy innymi silnik wyposażono w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedynak pomocą może być montaż maty wygłuszającej, która zmniejszy hałas ale nie wyeliminuje w całości.
Jedną z poważniejszych awarii tej odmiany jest usterka czujnika położenia wału, objawia się to nierówna pracą silnika. Kolejną kosztowną awarią jest usterka koła zmiennych faz rozrządu na szczęście zdarza się to rzadko. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Różnice w wersjach mocy:
-105 km ma 1 katalizator /2 sondy lambda
-125 km ma 2 katalizatory /4 sondy lambda
Ford Focus Mk3 1.6 16V Duratec Ti-VCT 85KM (Sigma)
Ford Focus Mk3 FL 1.6 16V Duratec Ti-VCT 85KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 1.6 16V Duratec Ti-VCT 85KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 FL 1.6 16V Duratec Ti-VCT 85KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 FL 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM (Sigma)
Ford Focus Mk3 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM (Sigma)
Ford B-MAX 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM (Sigma)
Ford Mondeo Mk4 1.6 16V Duratec Ti-VCT 110KM (Sigma)
Ford Focus Mk2 1.6 16V Duratec Ti-VCT 115KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk1 1.6 16V Duratec Ti-VCT 115KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 1.6 16V Duratec Ti-VCT 120KM (Sigma)
Ford Mondeo Mk4 FL 1.6 16V Duratec Ti-VCT 120KM (Sigma)
Ford Focus Mk3 1.6 16V Duratec Ti-VCT 125KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 1.6 16V Duratec Ti-VCT 125KM (Sigma)
Ford Mondeo Mk4 1.6 16V Duratec Ti-VCT 125KM (Sigma)
| Średnia (głosów: 19) | (7.9) |
| Trwałość | 8.2/10 |
| Utrzymanie | 8.2/10 |
| Dynamika | 7.4/10 |
Ford Focus Mk3 1.6 16V Duratec Ti-VCT 85KM (Sigma)
Ford Focus Mk3 FL 1.6 16V Duratec Ti-VCT 85KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 1.6 16V Duratec Ti-VCT 85KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 FL 1.6 16V Duratec Ti-VCT 85KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 FL 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM (Sigma)
Ford Focus Mk3 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM (Sigma)
Ford B-MAX 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM (Sigma)
Ford Mondeo Mk4 1.6 16V Duratec Ti-VCT 110KM (Sigma)
Ford Focus Mk2 1.6 16V Duratec Ti-VCT 115KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk1 1.6 16V Duratec Ti-VCT 115KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 1.6 16V Duratec Ti-VCT 120KM (Sigma)
Ford Mondeo Mk4 FL 1.6 16V Duratec Ti-VCT 120KM (Sigma)
Ford Focus Mk3 1.6 16V Duratec Ti-VCT 125KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 1.6 16V Duratec Ti-VCT 125KM (Sigma)
Ford Mondeo Mk4 1.6 16V Duratec Ti-VCT 125KM (Sigma)