Ford

Silnik Ford 1.6 Duratec Ti-VCT 85KM

4410
Silnik Ford 1.6 Duratec Ti-VCT 85KM

Silniki Ford Duratec są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT o mocy 85KM jest najsłabszą odmianą z rodziny Duratec Ti-VCT,  która była stosowana od 2011 roku w modelach Ford Focus MK3 oraz C-Max. Konstrukcja oparta na wersji 1.6 Duratec z zastosowaniem nowszych rozwiązań, miedzy innymi silnik wyposażony w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedynak pomocą może być montaż maty wygłuszającej, która zmniejszy hałas ale nie wyeliminuje w całości. Jedną z poważniejszych awarii tej odmiany jest usterka czujnika położenia wału, objawia się to nierówna pracą silnika. Kolejną kosztowną awarią jest usterka koła zmiennych faz rozrządu na szczęście zdarza się to rzadko. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • słaba dynamika
  • awarie czujnika położenia wału
  • awarie sondy lambda
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • głośna praca silnika kosztowny montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami