Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 2.0i 8V DOHC 115KM wszedł do produkcji w roku 1995 i był stosowany w modelach Ford Scorpio oraz Ford Galaxy. Konstrukcja czterocylindrowa rzędowa która na początku występowała jako 8-zaworowa a w późniejszym czasie odmiany 16-zaworowe o pojemności 2.0 oraz 2.3 aż do roku 2006.Jednostka miała zastąpić starsze odmiany silników OHC Pinto,w którym zastosowano nowsze rozwiązania jedną z nich był rozrząd oparty na łańcuchu.
Konstrukcja uchodzi za dosyć trwałą przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje kilkaset tysięcy kilometrów bez większych problemów.Niestety konstruktorzy nie udo końca przemyśleli układ osprzętu oraz elektryki która jest w ciężko dostępnych miejscach,demontaż oraz ich wymiana sprawi wiele problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć drobną elektrykę oraz osprzęt,również trzeba nadmienić że spalanie aut z tym silnikiem nie należy do niskich.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |