Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Chevrolet 1.6 16V E-TEC II o oznaczeniu L44 znajdziemy pod maską takich samochodów jak Chevrolet Lacetii czy Nubira.
Rodzina silników E-TEC wbrew powszechnym opiniom nie jest odpowiednikiem silników ECOTEC Opla, jednak na niektóre z rozwiązań koncernu GM firma Deawoo uzyskała licencje.
Jednostki E-TEC zostały opracowane w niemieckim ośrodku technicznym Daewoo a produkowane były wyłącznie w fabryce w Bupyeong. W 1997 roku wraz z pojawieniem się na rynku modelu Lanos zostały one zaktualizowane. Odmiana 1.6 16V o mocy 104 lub 109KM była rozwinięciem starszej jednostki 1.6 16V 100KM znanej jeszcze z Daewoo Lanosa.
Silniki mają układ napędowy napędzany paskiem zębatym, żeliwny blok silnika i aluminiową głowicę cylindrów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (8.6) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 7.3/10 |