Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Chevrolet 1.2 M-TEC o mocy 72KM pojawił się na rynku w 2002 roku i jest rozwinięciem jednostki 0.8 M-TEC. Nowsza odmiana posiada układ 4-cylindrowy, 8 zaworów i wielopunktowy wtrysk paliwa.
Produkcja silnika odbywała się w specjalnie zbudowanej fabryce, w której wytwarzano także odmianę 1.0 M-TEC, niedostępną na naszym rynku.
W silniku zastosowano zawór EGR a w 2004 roku zmieniono układ wydechowy i dodano aluminiowe popychacze z rolkami o niskim współczynniku tarcia, co miało pozytywnie wpłynąć na ekonomię.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (7.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 3.0/10 |