Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Chevrolet 1.2 16V M-TEC II o mocy 81 lub 84KM wprowadzono w 2008 roku wraz z pojawieniem się na rynku Chevroleta Aveo T250.
W porównaniu z poprzednimi silnikami M-TEC w nowych jednostkach wprowadzono wiele zmian. Silnik ma 16 zaworów a rozrząd napędzany jest łańcuchem.
Silnik mimo nowoczesnej konstrukcji uchodzi za trwały i niezawodny. Użytkownicy chwalą sobie niski poziom spalania i dobrą współpracę z instalacjami LPG.
Po stronie wad silnika należy zapisać uciążliwy hałas dobiegający spod maski.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Rozrząd !
Instrukcji obsługi łańcuch rozrządu przewiduję jego wymianę co 250 tyś km lub co 10 lat
| Średnia (głosów: 6) | (8.7) |
| Trwałość | 8.8/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |