Chevrolet

Silnik Chevrolet 1.4 16V E-TEC II 101KM LDT

8189
Silnik Chevrolet 1.4 16V E-TEC II 101KM LDT

Silniki benzynowe Chevrolet są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet
  • Daewoo

Silnik Chevrolet 1.4 16V E-TEC II o mocy 101KM znajdziemy pod maską samochodu Chevrolet Aveo T250. Jest to rozwinięcie odmiany 94KM stosowanej w modelu Aveo T200.

Rodzina silników E-TEC wbrew powszechnym opiniom nie jest odpowiednikiem silników ECOTEC Opla, jednak na niektóre z rozwiązań koncernu GM firma Deawoo uzyskała licencje.

Jednostki E-TEC zostały opracowane w niemieckim ośrodku technicznym Daewoo a produkowane były wyłącznie w fabryce w Bupyeong. W 1997 roku wraz z pojawieniem się na rynku modelu Lanos zostały one zaktualizowane.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

Wady

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.2)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

0%
6%
38%
6%
6%
31%
13%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

05.06.2025 Chevrolet Aveo T255
(7.0)
Opinia: Tak jak większość silników, jeżeli jest odpowiednio serwisowany to wszystko jest z nim okej. Kupiłem go gdy miał 152kkm. Rozrząd był robiony przy 110km. Po przejechaniu 2.5kkm odezwał się zawór zmiennych faz rozrządu, koszt 70zł. Do teraz nic się nie dzieje. Ważne aby wymieniać odpowiednio
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Moc, przyspieszenie, małe spalanie przy oszczędnej jeździe
Wady: Brak 6 biegu, na autostradzie bardzo wysokie obroty przy wyższych prędkościach, dynamiczna jazda po mieście = duże spalanie rzędu 10-11L
  • Silnik: 101km F14D4
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
08.05.2021 Chevrolet Aveo t255 1.4 101KM
(7.3)
Opinia: Silnik bardzo przyjemny na trasie oraz elastyczny, brak EGR, przepustnica elektryczna bardzo dobrze pracuje, program sterownika mógłby być trochę lepiej zaprogramowany, termostat padł po ok 100 tyś km. Podczas zmiany biegu z 1 na 2 długo trzyma wysokie obroty. Zmienne fazy rozrządu dosyć kłopotliwe,
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Elastyczność przekładni, przyjemne spalanie na trasie w okolicach 6l/100km, pasek rozrządu, tanie części, dosyć dynamiczny jak na ten moment obrotowy oraz moc
Wady: Duże spalanie w mieście w okolicach 9,5l/100km w lato, zima - ok. 10l/100km, termostat, zmienne fazy rozrządu, brak hydraulicznej regulacji zaworów
  • Silnik: 101KM F14D4
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 113000km
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam