Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.4 16V MPI z rodziny EA111 o mocy 80 lub 86KM to konstrukcja niemiecka, 16-zaworowa, stosowana w latach 2006-2014. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką (cewki oraz kable). Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nierówną pracą silnika. Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu.
Na szczęście dostępność części jest duża a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6l/100km. Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: BUD/BXW/CGGA/CGGB
Seat Ibiza III FL 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Seat Ibiza IV 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Seat Cordoba II 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Seat Leon II 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Seat Leon II FL 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Seat Altea 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Seat Altea FL 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Seat Toledo III 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Skoda Fabia I 1.4 16V MPI 80KM (BUD)
Skoda Fabia II 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Skoda Fabia II FL 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Skoda Roomster 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Skoda Roomster FL 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Skoda Octavia II 1.4 16V MPI 80KM (BUD)
Skoda Octavia II FL 1.4 16V MPI 80KM (CGGA)
Volkswagen Polo IV FL 1.4 16V MPI 80KM (BUD)
Volkswagen Polo V 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Volkswagen Golf V 1.4 16V MPI 80KM (BUD)
Volkswagen Golf VI 1.4 16V MPI 80KM (CGGA)
Volkswagen Golf Plus 1.4 16V MPI 80KM (BUD)
Volkswagen Golf Plus FL 1.4 16V MPI 80KM (CGGA)
Volkswagen Caddy III 1.4 16V MPI 80KM (BUD)
| Średnia (głosów: 11) | (8.8) |
| Trwałość | 9.6/10 |
| Utrzymanie | 9.7/10 |
| Dynamika | 7.2/10 |
Seat Ibiza III FL 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Seat Ibiza IV 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Seat Cordoba II 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Seat Leon II 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Seat Leon II FL 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Seat Altea 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Seat Altea FL 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Seat Toledo III 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Skoda Fabia I 1.4 16V MPI 80KM (BUD)
Skoda Fabia II 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Skoda Fabia II FL 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Skoda Roomster 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
Skoda Roomster FL 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Skoda Octavia II 1.4 16V MPI 80KM (BUD)
Skoda Octavia II FL 1.4 16V MPI 80KM (CGGA)
Volkswagen Polo IV FL 1.4 16V MPI 80KM (BUD)
Volkswagen Polo V 1.4 16V MPI 86KM (CGGB)
Volkswagen Golf V 1.4 16V MPI 80KM (BUD)
Volkswagen Golf VI 1.4 16V MPI 80KM (CGGA)
Volkswagen Golf Plus 1.4 16V MPI 80KM (BUD)
Volkswagen Golf Plus FL 1.4 16V MPI 80KM (CGGA)
Volkswagen Caddy III 1.4 16V MPI 80KM (BUD)