Volkswagen

Silnik VW 1.4 16V MPI 80KM-86KM EA111

57168
Silnik VW 1.4 16V MPI 80KM-86KM EA111

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 16V MPI z rodziny EA111 o mocy 80 lub 86KM to konstrukcja niemiecka, 16-zaworowa, stosowana w latach 2006-2014. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką (cewki oraz kable). Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nierówną pracą silnika. Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu.


Na szczęście dostępność części jest duża a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6l/100km. Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • tanie naprawy
  • dostępność części
  • niski spalanie
  • łatwość montażu gazu.

Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • usterka przepustnicy
  • awarie elektryki-cewki kable
  • kosztowna wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: BUD/BXW/CGGA/CGGB

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.6)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 9.6/10
Dynamika 6.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

31%
5%
44%
3%
5%
3%
10%
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

02.07.2024 Golf plus
(9.3)
Opinia: Tanie wozidelko osobiście polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Tanie części dostęp nie ograniczony nie pobiera oleju Idealny do lpg
Wady: W tych silnikach występuje tzw.pisto slap ale są tłoczki Mahle które usuną ta wadę fabryczna
  • Silnik: 1.4 80 KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
11.11.2023 vw golf 6
(8.7)
Opinia: Ok.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: mało pali, cichy,bezawaryjny .małe opłaty.
Wady: przy 200 000 nieduży pobór oleju 1 l na 6 000.
  • Silnik: 1.4 80 km cgga
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
13.04.2023 Skoda Roomster
(7.7)
Opinia: Silnik bardzo dobry. Kupiłem samochód po przedstawicielu handlowym z przebiegiem 270 tys. i gazem zainstalowanym od początku użytkowania. W tej chwili auto ma 330 tys . i silnik chodzi jak zegarek .Wymiana oleju co 10 tys. Jedyne co robiłem przy silniku to wymiana grzałki w
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Cichy, w miarę bezawaryjny, tani w eksploatacji
Wady: Trochę dużo pali jak na tą pojemność , ok.10 l LPG.
  • Silnik: 86
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 330
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
15.02.2022 vw golf
(8.7)
Opinia: bardzo dobra jednostka vw
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: bezawaryjny silnik
Wady: brak
  • Silnik: 80
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
19.01.2022 SKODA ROOMSTER
(9.3)
Opinia: Skoda Roomster z 2011 roku, użytkowania od nowości. Idealny silnik na codzienne dojazdy do pracy - spalanie około 6 litrów (spokojna jazda poza miastem). W trasie 120 km/h - 7l, 140 - 8 l. W mieście nie sprawdzałem. Przez 10 lat ZERO problemów z silnikiem. Także polecam!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: NIEZAWODNY, EKONOMICZNY, TRWAŁY, DYNAMICZNY (JAK NA SWOJE PARAMETRY)
Wady: TROCHĘ GŁOŚNY
  • Silnik: 85 km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 152000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię