Popularne na rynku

Silnik 1.4 16V MPI 75KM

63478
Silnik 1.4 16V MPI 75KM

Silniki Volkswagen MPI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 1.4 16V MPI o mocy 75KM to konstrukcja niemiecka 16-zaworowa, bardziej zaawansowana i mniej awaryjna niż jej poprzedniczka 8-zaworowa z Czech. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką -cewki oraz kable. Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nie równą pracą silnika. Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu ponad 1000zł !!! Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6L a w  mieście maksymalnie do 9!!! Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • tanie naprawy
  • dostępność części
  • niski spalanie
  • łatwość montażu gazu.

Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • usterka przepustnicy
  • awarie elektryki-cewki kable
  • kosztowna wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (7.1)
Trwałość 7.9/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 5.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 3

Najbardziej awaryjna część

51%
6%
2%
4%
6%
4%
27%
Suma głosów: 49

Opinie użytkowników

24.05.2021 golf 4
(6.3)
Opinia: użytkuje w golfie 4 nie brał oleju póki mi odma nie zamarzła i od tej pory cos się rozczelniło poza tym w uzytkowaniu okey wiekszych problemów nie miałem dynamika pozostawia wiele do zyczenia po jezdzie w miescie okey ale na trase słabo
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 2.0/10
Zalety: mało awaryjny
Wady: bardzo słaba dynamika
  • Silnik: 75 km
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 236000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
09.01.2021 Polo 9n
(6.7)
Opinia: Potwierdzam padaja cewki, rozrząd drogi w wymianie jak na wartość samochodu, rozrusznik do wymiany hałasuje na zimnym, bywa problem z sondą lambda wymiana pomaga, najwazniejszy dobry olej lac nie oszczedzac silnik wtedy zaczyna mniej go brac.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Niskie spalanie Niskie koszty eksploatacji
Wady: Mala elastycznosc
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
22.06.2020 Seat Toledo 2
(7.0)
Opinia: Przez 7 lat eksploatacji z instalacją gazową z silnikiem nie działo się nic. Tylko rozrusznik wymagał remontu, ponieważ na zimnym silniku wydawał niepokojący dźwięk, ale odpalał zawsze. Jedyne do czego można się przyczepić, to faktycznie wysoki koszt wymiany rozrządu i moc, która zapewnia odpowiednią dynamikę
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Trwałość i ekonomia przy małych prędkościach
Wady: Za słaby na szybszą trasę, droga wymiana rozrządu
  • Silnik: 75KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 138000km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.05.2020 GolfV
(7.0)
Opinia: Auto kupiłem z przebiegiem 70 tys km tuż po wymianie rozrządu. Założyłem gaz i jeżdżę do dzisiaj. Przy przebiegu 145 tys, zaczęła hałasować pompa wody więc nastąpiła wymiana rozrządu. Nie było tanio, ale mam spokój na kolejne prawie 90 tys przebiegu. Podczas eksploatacji padła jedna
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Cichy, trwały, oszczędny, nie bierze oleju.
Wady: Mała moc, droga wymiana rozrządu
  • Silnik: 75/BCA
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 155tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
31.01.2020 golf v 1,4 75 km
(6.0)
Opinia: Mam instalację gazową STAG, nigdy nie spalił mi więcej gazu niż 9,5 litra, nawet w mieście. Na autostradzie z 1-2 litry mniej. Ale nie uwierzę w takie bzdury, że komuś spalił 4,5 litra!!! chyba z górki. Oleju nie bierze, chyba, że robi się długie trasy
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Wytrzymały, łatwy w naprawie.
Wady: Droga wymiana rozrządu - ponad 1000 zł.
  • Silnik: 75 km
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam