Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.4 16V MPI z rodziny EA111 o mocy 75KM to konstrukcja niemiecka, 16-zaworowa, stosowana w latach 1997-2006. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką (cewki oraz kable). Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nierówną pracą silnika.
Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu. Na szczęście dostępność części jest duża a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6l/100km. Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: AHW/AXP/APE/AUA/BBY/BKY/BCA
Audi A2 1.4 16V MPI 75KM (AUA/BBY)
Seat Ibiza II GP01 1.4 16V MPI 75KM (APE/AUA)
Seat Ibiza III 1.4 16V MPI 75KM (BBY/BKY)
Seat Cordoba I FL 1.4 16V MPI 75KM (APE/AUA)
Seat Cordoba II 1.4 16V MPI 75KM (AUA/BBY)
Seat Leon I 1.4 16V MPI 75KM (AHW/AXP/APE)
Seat Toledo II 1.4 16V MPI 75KM (AHW/AXP)
Skoda Fabia I 1.4 16V MPI 75KM (AUA/BBY/BKY)
Skoda Octavia I FL 1.4 16V MPI 75KM (AXP/BCA)
Skoda Octavia II 1.4 16V MPI 75KM (BCA)
Volkswagen Lupo 1.4 16V MPI 75KM (AHW/APE/AUA)
Volkswagen Polo III FL 1.4 16V MPI 75KM (AHW/APE/AUA)
Volkswagen Polo IV 1.4 16V MPI 75KM (AUA/BBY/BKY)
Volkswagen New Beetle 1.4 16V MPI 75KM (BCA)
Volkswagen Golf IV 1.4 16V MPI 75KM (AHW/AXP/AKQ)
Volkswagen Golf V 1.4 16V MPI 75KM (BCA)
Volkswagen Golf Plus 1.4 16V MPI 75KM (BCA)
Volkswagen Bora 1.4 16V MPI 75KM (AHW/AXP/APE)
Volkswagen Caddy III 1.4 16V MPI 75KM (BCA)
| Średnia (głosów: 22) | (7.0) |
| Trwałość | 8.0/10 |
| Utrzymanie | 7.8/10 |
| Dynamika | 5.3/10 |
Audi A2 1.4 16V MPI 75KM (AUA/BBY)
Seat Ibiza II GP01 1.4 16V MPI 75KM (APE/AUA)
Seat Ibiza III 1.4 16V MPI 75KM (BBY/BKY)
Seat Cordoba I FL 1.4 16V MPI 75KM (APE/AUA)
Seat Cordoba II 1.4 16V MPI 75KM (AUA/BBY)
Seat Leon I 1.4 16V MPI 75KM (AHW/AXP/APE)
Seat Toledo II 1.4 16V MPI 75KM (AHW/AXP)
Skoda Fabia I 1.4 16V MPI 75KM (AUA/BBY/BKY)
Skoda Octavia I FL 1.4 16V MPI 75KM (AXP/BCA)
Skoda Octavia II 1.4 16V MPI 75KM (BCA)
Volkswagen Lupo 1.4 16V MPI 75KM (AHW/APE/AUA)
Volkswagen Polo III FL 1.4 16V MPI 75KM (AHW/APE/AUA)
Volkswagen Polo IV 1.4 16V MPI 75KM (AUA/BBY/BKY)
Volkswagen New Beetle 1.4 16V MPI 75KM (BCA)
Volkswagen Golf IV 1.4 16V MPI 75KM (AHW/AXP/AKQ)
Volkswagen Golf V 1.4 16V MPI 75KM (BCA)
Volkswagen Golf Plus 1.4 16V MPI 75KM (BCA)
Volkswagen Bora 1.4 16V MPI 75KM (AHW/AXP/APE)
Volkswagen Caddy III 1.4 16V MPI 75KM (BCA)