Volkswagen

Silnik VW 1.4 16V MPI 75KM EA111

90437
Silnik VW 1.4 16V MPI 75KM EA111

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 16V MPI z rodziny EA111 o mocy 75KM to konstrukcja niemiecka, 16-zaworowa, stosowana w latach 1997-2006. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką (cewki oraz kable). Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nierówną pracą silnika.



Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu. Na szczęście dostępność części jest duża a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6l/100km. Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • tanie naprawy
  • dostępność części
  • niski spalanie
  • łatwość montażu gazu.

Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • usterka przepustnicy
  • awarie elektryki-cewki kable
  • kosztowna wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: AHW/AXP/APE/AUA/BBY/BKY/BCA

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 20) (6.9)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 5.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 16 4

Najbardziej awaryjna część

52%
5%
7%
5%
7%
5%
19%
Suma głosów: 124

Opinie użytkowników

23.09.2024 Cordoba 1.4
(8.3)
Opinia: 1.4 MPI 75 km +LPG. Nic dodać nic ująć.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Silnik do przepisowej jazdy do 140 km/h Konstrukcja pod LPG (300 tyś bezawaryjnie) Cichy
Wady: Brak, kable, świece, przewody to części ekspolatacyjne. Drogi rozrząd to ocena nie fakt. Raz na 90 tyś
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 350
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
05.05.2024 Seat cordoba l6
(7.7)
Opinia: Seat cordoba 2003 1.4 . Przebieg 350 tys . Ben. Gaz
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Tani w utrzymaniu.
Wady: Blacha
  • Silnik: 1.4 75koni
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 348000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
11.04.2024 Polo 9N
(7.7)
Opinia: Silnik prosty z tanimi częściami Mocy nie dużo ale korzystając z całego zakresu obrotów da się w miare sprawnie wyprzedzać i przyspieszyć
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Prostota w budowie Tanie części Niespecjalnie duża ilość usterek
Wady: Mułowaty w pierwszej połowie obrotów (do około 3k obr/min) Klekotanie na wolnych obrotach
  • Silnik: BBY 75
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 247000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
01.03.2024 new beetle cabrio
(7.0)
Opinia: Witam new beetle 2003 kopiłem z potwierdzonym przebiegiem 105 tys cabrio dałem LPG nowy rozrząd świece Beru olej 5 W 40 full synt. co 10 tuś i gada mam 140 tys i ok przy pałowaniu na utobanioe 1000km i max wciagnie 150ml ol to i tak jest spoko polecam
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: tani
Wady: moc
  • Silnik: 75 km 1,4 16 v lpg
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
06.02.2024 VW Golf IV
(7.3)
Opinia: Jak dbasz, tak masz! VW Golf 1.4, silnik AXP, kupiony jako nowy w roku 2001, w czerwcu. Do dziś, tj. 06.02. 2024 przejechał 98.000 km, znaczną większość w trasach. W ciągu tych 23 lat u mnie, to zero awarii, niezawodne i tanie w
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Ekonomiczny motor, do jazdy spokojnej. Cichy, po chwili rozgrzania słychać tylko cichutki szmerek. Całkowicie bezawaryjny, raz tylko trochę był wyciek oleju spod mocowania odmy. Wymiana oringu załatwiła sprawę.
Wady: Z racji tego. że silnik jest niewielki, wolnossący, moc ma umiarkowaną. Ten typ tak ma. Czy to jest wada? Nie.
  • Silnik: 75 KM silnik AXP
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 98000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię