Volkswagen

Silnik 1.4 8V MPI

59169
Silnik 1.4 8V MPI

Silniki Volkswagen MPI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 1.4 8V MPI o mocach 60KM oraz 68KM miał zastosowanie w samochodach marki VW Polo III Fox oraz Skoda Fabia. Jest to konstrukcja czeska 8-zaworowa, nie mylić z niemiecką 16-zaworową mniej awaryjną i bardziej zaawansowaną. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii. Do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu, przepalaniem uszczelki pod głowicą, problemy z hydraulika zaworów oraz ubytki i wycieki oleju. Kolejnym problemem występującym w tym silniku jest zamarzająca odma w zimie, po 2002 roku usterka ta została wyeliminowana. Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Musimy pamiętać, że kultura pracy nie jest na najwyższym poziomie oraz spalanie w mieście stosunkowo duże jak na pojemność silnika, które dochodzi do 10L!!! Zdecydowanie lepiej spisuje się na trasie gdzie średnie spalanie wynosi w granicach 6L a to dobry wynik. Podsumowując tą jednostkę musimy pamiętać o kilku poważnych awariach aczkolwiek dostępność części i serwis jest w przystępnych pieniądzach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • prosty i tani serwis

Wady

  • duże spalanie w mieście
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • awarie łańcucha rozrządu
  • problemy z hydraulika zaworów
  • problemy z odmą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (6.8)
Trwałość 7.4/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 5.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 3

Najbardziej awaryjna część

32%
6%
3%
10%
19%
16%
13%
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

25.11.2021 1
(6.0)
Opinia: SPoko do LPG, ch00jowy na maxa pod każdym innym względem
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Trwały
Wady: Cieknie jak przecięta skóra najemnika, nie jedzie chociaż byś pół auta wymontował a jak jest załadowane to zapomnij o komforcie
  • Silnik: 60 / Fabia
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
22.12.2020 VW
(8.7)
Opinia: Można by rzec, że silnik niezniszczalny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: W mieście, trasie i nawet na autostradzie daje radę i nigdy nie zawodzi
Wady: Spalanie w mieście(można przerobić na LPG i po problemie)
  • Silnik: 60
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
15.09.2020 skoda fabia
(5.0)
Opinia: Poszła mi uszczelka pod głowicą albo blok pękł bo olej do płynu chłodniczego się dostaje. Od niedawna immobilizer blokuje silnik. Cewka się rozłącza. To wszystko przy przebiegu 180 000km realnego, 12 lat w rodzinie.
  • 4.0/10
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 68
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
07.11.2019 Fabia I 1.4 MPi
(6.3)
Opinia: PLUSY: Części dostępne za niewielkie pieniądze, łatwe naprawy, niektóre nawet do wykonania samodzielnego. Dobrze współpracuje z LPG bez wpływu na trwałość silnika. Duża trwałość silnika, który jest głupoto-odporny. MINUSY: psujące się wspomaganie układu kierowniczego (pompa); dość duże spalanie, słaba dynamika, uszczelka pod głowicą.
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 68/AME
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
15.08.2019 fabia
(5.7)
Opinia: posiadam skode fabie z 2001r 1.4 mpi lpg jedynom zaletom tego auta jest lpg no i moze tanie czesci wiecej grzechów nie pamiętam
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 1.4 azf
  • Rocznik / Przebieg: 2001
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam