Volkswagen

Silnik VW 2.7 V6 30V BiTurbo 230KM-250KM EA835

15128
Silnik VW 2.7 V6 30V BiTurbo 230KM-250KM EA835

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.7 V6 30V BiTurbo o mocach 230KM lub 250KM wyposażony w dwie turbosprężarki spotkamy w modelu Audi A6. Występują dwie odmiany tego silnika: pierwsza z lat 1997-2001 o mocy 230KM/310Nm oraz wersja która weszła przy liftingu Audi A6 C5 w 2001 roku – o mocy 250KM/350Nm. Silnik charakteryzuje się sportowym zacięciem, o bardzo dobrej dynamice i przyspieszeniu, poza tym kultura pracy jest na bardzo wysokim poziomie. Silnik współpracuje z dwoma skrzyniami manualną lub automatyczną, użytkownicy sygnalizują dużą awaryjność tych drugich oraz zdecydowanie gorsze osiągi i wyższe spalanie.


Awaryjność jednostki jest uzależniona od jej użytkownika – są modele, które spisują się bez zarzutów ale można trafić na wersje o bardzo złej kondycji – sama konstrukcja jest bardzo trwała jednak osprzęt nie do końca (wszystko zależy od serwisu i użytkowania). Jednym z większych problemów może dotyczyć turbosprężarek które przy większych przebiegach czasami niedomagają (wszystko jest jednak uzależnione od eksploatacji). Trzeba nadmienić że nie są one wysilone, co przekłada się na ich dużą żywotność. Jednak w razie usterki naprawa wiąże się z demontażem silnika ponieważ umiejscowienie turbin jest w tylnej części.


Trzeba pamiętać, że zdarzają się auta których przebiegi są bardzo duże i nieregularnie serwisowane co przekłada się na ogromne koszty napraw oraz wymiany części. Również trzeba wspomnieć o rozrządzie, który składa się z paska oraz łańcuszków – sam pasek powinien być wymieniony przy przebiegu 120.000 km a łańcuszki należy skontrolować między 150 tys. a 200 tys.km. Poza tym jednostka w ogólnej opinii użytkowników jest chwalona za przyzwoite osiągi które są na bardzo dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 30

Typ wtrysku: wielopunktowy

BiTurbo

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania
  • awaryjne skrzynie automatyczne
  • problematyczne i kosztowne wymiany turbosprężarek
  • awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: AZA/AJK/ARE/BES

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
0%
11%
0%
56%
0%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

28.04.2019 Audi A6 C5 Avant
(9.0)
Opinia: Jak dla mnie silnik godny polecenia mam go od 5 lat w Audi A6 C5 Avant ,po za drobnymi usterkami nie mogę nic złego powiedzieć.Wymieniłem sondy lambda i coś przy katalizatorze mechanik robił,po za tym oleje i filtry to wszystko serwis jak na razie do
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.7 BiTurbo 250KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003 r 268.000 km
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię