Popularne na rynku

Silnik 1.0 12V BoosterJet K10C

27395
Kategoria: Silniki Suzuki
Silnik 1.0 12V BoosterJet K10C

Silniki Suzuki są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik 1.0 BoosterJet o mocy 111KM  z momentem obrotowym 170 Nm przy 2000-3500 obr./min wyposażony w Turbo renomowanej firmy IHI.Był montowany od 2016 roku w modelach Suzuki Baleno, S-Croos oraz Swift.Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem paliwa bezpośrednim współpracująca z 5-biegową skrzynią.Konstrukcja silnik została oparta na sprawdzonej i bezawaryjnej jednostce 1.0 (K10B), która przeszła szereg modyfikacji.Konstruktorzy Suzuki przy opracowaniu silnika  postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji w tym przypadku EURO6.Zastosowano nowoczesny układ wtryskowy z sześciotworowymi wtryskiwaczami którego zadaniem jest lepsza wydajność i oszczędność.Dla przykładu Suzuki Baleno w teście na 100km potrzebował 4.7L to wyśmienity wynik.Silnik BoosterJet jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie co przekłada się na bardzo dobre osiągi przy niskim poziomie spalania.Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani dobrą kulturą pracy,dynamiką oraz niskimi kosztami utrzymania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • niski poziom spalania
  • hydrauliczna regulacja zaworów

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000 km
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.1)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

36%
3%
6%
3%
3%
3%
46%
Suma głosów: 69

Opinie użytkowników

18.05.2021 SX4 S-Cross Lift
(8.0)
Opinia: Instalowanie 3 cylindrowego silnika z turbo wydawał mi się pomysłem nie do przyjęcia. Wsiadłem, przejechałem się i kupiłem. Do 3 tyś obr. cisza w samochodzie. Lekkie wibracje w kabinie na zimnym ale bardzo szybko się nagrzewa do optymalnej temp i już nawet nic nie czuć.
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Spalanie przy spokojniej jeździe Równa praca na ciepłym Cichy Dynamika w mieście
Wady: Wibracje na zimnym
  • Silnik: 112 KM Boosterjet 1.0
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 65000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
10.02.2021 Suzuki Vitara II
(9.3)
Opinia: Trwały, oszczędny i dynamiczny silnik. Jedna z najlepszych konstrukcji 1 litrowych na rynku. Spalanie bardzo niskie jak na wielkość Vitary.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika, niskie spalanie. Zaskakująco sprawne ruszanie. Moc i moment na niskich obrotach.
Wady: Charakterystyczny dźwięk 3 cylindrów powyżej 4k rpm
  • Silnik: K10C 111 KM/170nm
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
14.05.2018 Piotr
(10.0)
Opinia: Nie bójcie się tego silniczka bo niema czego,silnik bardzo dynamiczny i przy tym oszczędny lubi wysokie obroty wtedy czyje się najlepiej.Turbinka daje swoje lekki naciśnięcie na gaz autko zbiera się natychmiast,dziw bierze że taki mały silniczek tak żwawo chodzi.Na papierze to wygląda nie specjalnie ale
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Suzuki SX4 111KM
  • Rocznik / Przebieg: 2016 r 47.tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam