Suzuki

Silnik Suzuki 1.0 12V BoosterJet 111KM K10C

40100
Silnik Suzuki 1.0 12V BoosterJet 111KM K10C

Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel
  • Subaru

Silnik Suzuki 1.0 12V BoosterJet K10C o mocy 111KM  z momentem obrotowym 170 Nm przy 2000-3500 obr./min wyposażony w turbosprężarkę renomowanej firmy IHI. Jest montowany od 2015 roku w samochodach Suzuki Swift V, Baleno II, SX4 S-Cross oraz Vitara II. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem paliwa bezpośrednim, współpracująca z 5-biegową skrzynią biegów. Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonej i bezawaryjnej jednostce 1.0 (K10B), która przeszła szereg modyfikacji.


Konstruktorzy Suzuki przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji w tym przypadku EURO6. Zastosowano nowoczesny układ wtryskowy z sześcio-otworowymi wtryskiwaczami, którego zadaniem jest lepsza wydajność i oszczędność. Silnik BoosterJet jest konstrukcją  zaawansowaną technologicznie, co przekłada się na bardzo dobre osiągi przy niskim poziomie spalania. Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką oraz niskimi kosztami utrzymania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • niski poziom spalania
  • hydrauliczna regulacja zaworów

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000 km
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (9.3)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

36%
3%
7%
4%
6%
3%
42%
Suma głosów: 104

Opinie użytkowników

06.03.2024 Suzuki SX4 S-Cross I FL
(10.0)
Opinia: Silnik naprawdę dobrze radzi sobie z S-Crossem. Cichy, żwawy, przyjemny dźwięk przy wkręcaniu na wyższe obroty. W trasie do 120 km/h ok, przy wyższych spalanie idzie mocno w górę. Średnio spalił mi 5,6 l/100 km (dystans ponad 120 tys.)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie
Wady: lekkie drgania na zimnym
  • Silnik: K10C
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 123000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
23.10.2023 suzuki baleno 2 generacja
(9.3)
Opinia: mam te auto od 5 lat i sprawuje się bardzo dobrze polecam te auto niskie spalanie i doskonała dynamiki nic nie mam do zarzucenia tej jednostce
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie , dynamika reakcja na pedał gazy
Wady: brak 6 biegu jednak trochę się go trzyma na obrotach ale gdzie do 1.0 6 bieg
  • Silnik: 1.0 Buster jett
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 120.00
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
03.08.2023 Suzuki Vitara
(9.3)
Opinia: Najlepszy silnik litrowy na rynku. Dynamika, niskie spalanie. Szybko sie nagrzewa. Ma przyjemne brzmienie - dzwiek przy wkręcaniu na obroty niemęczący dla ucha. Bez problemu daje sobie rade z lekką Vitarą.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika, niskie spalanie
Wady: Delikatne wibracje na zimno
  • Silnik: K10C
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 75000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
18.05.2021 SX4 S-Cross Lift
(8.0)
Opinia: Instalowanie 3 cylindrowego silnika z turbo wydawał mi się pomysłem nie do przyjęcia. Wsiadłem, przejechałem się i kupiłem. Do 3 tyś obr. cisza w samochodzie. Lekkie wibracje w kabinie na zimnym ale bardzo szybko się nagrzewa do optymalnej temp i już nawet nic nie czuć.
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Spalanie przy spokojniej jeździe Równa praca na ciepłym Cichy Dynamika w mieście
Wady: Wibracje na zimnym
  • Silnik: 112 KM Boosterjet 1.0
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 65000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
10.02.2021 Suzuki Vitara II
(9.3)
Opinia: Trwały, oszczędny i dynamiczny silnik. Jedna z najlepszych konstrukcji 1 litrowych na rynku. Spalanie bardzo niskie jak na wielkość Vitary.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika, niskie spalanie. Zaskakująco sprawne ruszanie. Moc i moment na niskich obrotach.
Wady: Charakterystyczny dźwięk 3 cylindrów powyżej 4k rpm
  • Silnik: K10C 111 KM/170nm
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam