Silnik 1.0 12V o mocy 68KM miał zastosowanie w samochodach segmentu A oraz B w modelach Suzuki Alto,Splash oraz Celerio.Jednostka trzy cylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażona w układ zmiennych faz rozrządu.Jak na pojemność silnik jest dosyć dynamiczny i żwawo wkręca się na obroty.Jednostka idealna do użytku miejskiego tam sprawdza się bardzo dobrze,nie ma problemu ze startem ze światłem czy z wyprzedzaniem.Na trasie jest w miarę przyzwoicie ale do prędkości 100km/h potem jest odczuwalna niska kultura pracy.Bezsprzecznie atutem jednostki jest prosta konstrukcja,niska awaryjność oraz spalanie które oscyluje w granicach 5-6 l.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
3-cylindrowy
Ilość zaworów:
12
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
Trwała jednostka
niska awaryjność
niskie koszty utrzymania
przyzwoita dynamika
Wady
niska kultura pracy przy wyższych prędkościach
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
2.7-3.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Średnia ocena użytkowników
Średnia (głosów: 1)
(8.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:
10
Czy poleciłbyś ten silnik?
Suma głosów:
7
7
0
Najbardziej awaryjna część
0%
0%
89%
0%
0%
11%
0%
Suma głosów:
9
Opinie użytkowników
06.06.2018Adaś
(8.7)
Opinia:
Bardzo przyzwoity silnik tani w utrzymaniu idealny do miasta średnie spalanie wychodzi 6l a przy tym jest bezawaryjny.Na minusik zaliczam słabą dynamikę i praca jest nie najlepsza na wyższych obrotach ale za to leje paliwo i jeżdżę to wszystko.