Suzuki

Silnik Suzuki 1.4 16V BoosterJet 140KM K14C

73672
Silnik Suzuki 1.4 16V BoosterJet 140KM K14C

Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel
  • Subaru

Silnik Suzuki 1.4 16V BoosterJet K14C o mocy 140KM wyposażony w Turbo Mitsubishi Heavy Industries. Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonej i bezawaryjnej jednostce 1.4 (K14B), która przeszła szereg modyfikacji. Silnik posiada hydrauliczną regulacje zaworów. Jednostka bardzo trwała o niezłej dynamice dobrej kulturze pracy oraz niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (9.2)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.1/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

2%
2%
89%
2%
2%
2%
3%
Suma głosów: 507

Opinie użytkowników

08.02.2025 Vitara
(10.0)
Opinia: Prawie 100000 tyś przejechane tym autem. Przez cały ten czas wymiana żarówki podświetlenia kabiny oraz musiałem przesmarować połączenie plastików kokpitu ( silikon do uszczelek), bo trzeszczały po nagrzaniu latem. Silnik ma zapocenie przy pokrywie rozrządu a blokiem silnika (praktycznie od nowości). Podobno jest to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny, bezawaryjny
Wady: lekkie zapocenie
  • Silnik: 140km
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 98000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
31.01.2025 Suzuki Vitara III
(10.0)
Opinia: Super silnik przejechane 246 tys nic nie robione. Automat spalanie 7 l. Nie bierze grama oleju aż dziwie się że wymieniany co 20 tys olej. Bo cały czas serwisuje zero problemów.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Komfort
Wady: Brak
  • Silnik: k14c
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 246000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
30.11.2024 Suzuki S-cross 1,4
(10.0)
Opinia: Jestem zadowolony z tego silnika, oprócz tego, że miedzy 2 - 2,4 tys. obr. wpada w jakieś drgania. Jest to denerwujące, ponieważ w środku słychać jakieś brzęczenie kokpitu, jest to uciążliwe i nie wiem co ztym zrobić.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Jest dynamiczny Dosyć oszczędny Dobra kultura pracy Nie bierze oleju
Wady: Wpada w wibraje od 2 tys obr do 2,4 tys.
  • Silnik: S-cross 140
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
16.12.2023 Suzuki Vitara 1.4 miód hy
(9.7)
Opinia: Przy nagłym przyspieszeniu reaguje z opóźnieniem 2-3 sekund. Silnik wibruje między 2-2,5tys. obrotów. Poza tym super kultura pracy i elastyczność. Spalanie też rewelacja.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Spalanie
Wady: Turbodziura i wibracje
  • Silnik: 140km
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 6000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
26.09.2021 SX4 S-Cross
(10.0)
Opinia: Świetna dynamika przy stosunkowo małym spalaniu. Silnik bardzo elastyczny nawet przy niskich obrotach nie wpada w drgania. Bardzo przyjemny w codziennym użytkowaniu dający poczucie zapasu mocy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, małe spalanie.
Wady: ?
  • Silnik: K14C
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 20 000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam