Suzuki

Silnik Suzuki 1.0i 6V SOHC 53KM G10A

9634
Silnik Suzuki 1.0i 6V SOHC 53KM G10A

Silniki Suzuki SOHC / DOHC / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel

Silnik Suzuki 1.0i 6V SOHC G10A o mocy 53KM znajdziemy w samochodzie Suzuki Swift III z lat 1996-2004. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km.


Jednostkę trapią drobne awarie (przeważnie z racji dużych przebiegów), takie jak awarie alternatora oraz uszczelki pod głowicą. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a silnik jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz niezła dynamika.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • nie skomplikowana konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie koszty serwisu
  • tanie części
  • tani montaż LPG

Wady

  • słaba kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 6 miesięcy
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.6)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

01.08.2021 Suzuki Swift 3 dzwiowy
(6.3)
Opinia: Wszedłem tu z sentymentu, tj. przeglądarka mnie skierowała, i napiszę że jest czy już należy pisać że był to jeden z lepszych silników w tym przedziale pojemności. Oszczędny, bezawaryjny, nawet jeśli pasek się zerwie to nie wyrządzi żadnych szkód ponieważ rozrząd jest bezkolizyjny, prosty
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Mały, lekki, ekonomiczny, bezawaryjny, o prostej budowie, BEZKOLIZYJNY, trwały, wykonany z dobrych materiałow, niespalający oleju, blok z lekkich stopów aluminium, hydropopychacze (które aby dobrze spełniały swoją funkcję wymagają dobrej jakości oleju o klasie lepkości 5W40 lub 0W40 wymienianego regularnie)
Wady: Wada to mała kultura pracy na wolnych obrotach, ale to wynika z jego 3 cylindrowej konstrukcji więc nie wiem czy należy to traktować jako wadę czy raczej fizyczną naturę, przypadłość konstrukcji 3 cylindrowej bez wałka wyrównożającego, brak wałka wyrównożającego można traktować jako wadę ale i
  • Silnik: G10A
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 116 000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
27.05.2018 Bejo
(9.0)
Opinia: Bezawaryjny, niskie spalanie (miasto w zimie do 6,5 L) - średnio 5,9 L.Całkiem dobre przyspieszenie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Suzuki Swift/53KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998/110 000 km
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam