Volkswagen

Silnik VW 1.8 20V MPI Turbo 180KM EA113

19124
Silnik VW 1.8 20V MPI Turbo 180KM EA113

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.8 20V MPI Turbo z rodziny EA113 o mocy 180KM to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych firmy VW. Silnik z lat 90-tych miał zastosowanie w autach segmentu C oraz D marek Audi, VW, Seat oraz Skodaa. Bardzo udana konstrukcja chwalona przez użytkowników za super osiągi a u mechaników za bezproblemową naprawę. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika nieskomplikowanego o dobrych parametrach, najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie turbosprężarki i to był strzał w dziesiątkę.


Silnik może się pochwalić wysokim momentem obrotowym przez co dobrze się sprawdzał w ciężkich samochodach segmentu D/E takich jak np. Audi A6. Jednostka bardzo chwalona za swoja niezawodność aczkolwiek model z pierwszych lat produkcji przysparzał nie małe problemy. Do najbardziej uciążliwych oraz kosztownych to awarie kompensatorów luzu zaworowego czy problemy z rozciągającym się łańcuchem spinającym wałki rozrządu oraz jego napinaczem. Użytkownicy narzekają również na zbyt duże ubytki oleju sięgające nieraz do 2l na 10 tys. km, najczęstszą przyczyna mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe.


Jednak te oraz inne drobne awarie nie sprawiają większych problemów z ich naprawą, silnik jest bardzo dobrze znany w serwisach i jego ewentualna naprawa nie przysporzy mechanikom problemów. Dużą zaletą jest dostępność części nowych oraz używanych w przystępnych cenach. Reasumując jednostka 1.8 T jest bardzo chwalona przez kierowców za dobre osiągi, dobrą dynamikę i wysoki moment obrotowy a  dużym plusem jest dostępność części i bezproblemowy serwis. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • łatwość naprawy
  • wysoki moment obrotowy
  • dobre osiągi

Wady

  • awarie kompensatorów luzu zaworowego
  • usterki sondy lambdy
  • awarie cewki zapłonowej
  • uwaga na rozciągający się łańcuch oraz napinacz spinający wałki
  • duże ubytki oleju
  • awarie termostatu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5-4.0 L L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: AJL/AJQ/APP/ARY/AUQ/AYP/BBU

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.3)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

32%
0%
5%
16%
16%
11%
21%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

16.04.2021 Audi TT 8n
(8.7)
Opinia: Ogólnie polecam silnik, bardzo tani w utrzymaniu termostat 30zl czujniki po 40zł itp, części dużo, silniki naprawdę mają potencjał na różnego rodzaju mody, nie zamienił bym tego silnika na żaden inny
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.8T 20v AJQ 180 quattro
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 225000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
10.02.2019 Seat Leon 1M
(8.0)
Opinia: Samochód posiadam ponad 2 lata, gdzie przejechałem ponad 30 000 km. Ponad 15 000 km zrobione jest na LPG z instalacją Stag Qnext Plus, na razie w połączeniu z tą instalacją sprawuje się bez zarzutu. Przez ten okres musiałem wymienić 2 cewki zapłonowe ( przy
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 1.8T 20V AUQ 180 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004r 170 000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię